Így neveld a Momentum-szavazódat

2019. december 10. 13:55
Francesca Rivafinoli
Vasárnap.hu
Én egy percig sem állítom, hogy az oktatás területén ne lehetne sok-sok mindenen javítani.

„Most, hogy az ellenzék betette a lábát az ajtónyílásba (alkalom szüli a tolvajt, T. Lakók, kérjük az ajtót a jövőben mindig gondosan zárni), majd az egészségügy területén sietve le is tette névjegyét az asztalra (mindannyian rettegtünk attól, hogy egyszer majd, ha betegek leszünk, egy olyan csilivili szuperkórházban fognak minket kezelni, horribile dictu meggyógyítani, amelynek megépítésében kőművesként részt vett Mészáros Lőrinc másodfokú unokatestvére sógornőjének keresztfia, de pont azért tartjuk az ellenzéket, hogy megmentsen minket az efféle NER-közeli beruházásoktól), tehát most, hogy az egészségügy területén már belengették az érdemi előrelépés veszélyének elhárítását, az ellenzék górcső alá vette az oktatást.

Merthogy a legújabb PISA-felmérés eredményei alapján Magyarország javított ugyan, de némileg még mindig elmarad az OECD-átlagtól, csupán öt hellyel utasítva maga mögé Luxemburgot.

Én egy percig sem állítom, hogy az oktatás területén ne lehetne sok-sok mindenen javítani. Lehetne! Sok-sok mindenen! Nade. A kakaóbiztos ellenzék valamiért azt a következtetést vonta le az eredményekből, hogy a kormány a »napi 8 tanórával« és az egyentankönyvvel »bólogató szolgahadat« nevel. Az érdekesség az, hogy a PISA-rangsorban különös módon csupa olyan ország áll az élen, ahol messze nem a magyarbálinti értelemben vett szabad oktatáspolitika dívik, hanem bizony a csúf egyentanterv és a rút egésznapos iskola. Bevallom, se Szingapúrban, se Sanghajban nem jártam iskolába, de hajlamos vagyok elhinni azokat a beszámolókat, amelyek szerint ott bizony rend van és fegyelem, a diák véletlenül se beszél vissza és/vagy instruálja tegeződve a tanárt, sőt, még a szülők se igen esnek neki az ofőnek tordaibencés stílusban, ha szemük fénye hármast kap magatartásból.

A kiváló Fekete-Győr »Napelem=Atomerőmű« András szerint ugyanakkor »a XXI. század iskolájában az a cél, hogy a gyerek érezze jól magát«. A cél, mondja. Érezze jól magát.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 59 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A Momentumnál nagyobb bólogató szolgahad aligha létezik. Csak ők a nyílt társadalom agytrösztjeinek bólogatnak kritikátlanul. De az persze haladó és demokratikus bólogatás.

"Szingapúrban és Sanghajban bizony rend van és fegyelem.
A diák véletlenül se beszél vissza és/vagy instruálja tegeződve a tanárt.
Sőt, még a szülők se igen esnek neki az ofőnek tordaibencés stílusban, ha szemük fénye hármast kap magatartásból."
Amíg Magyarországon a pedagógusok munkáját ellehetítlenítő törvények szerint folyok az oktatás: az csak kínlódás, egyre lejjebb és lejjebb csúszva.
A viselkedészavaros, a közösségi magatartás alapjaiban deficites tanulók szétválasztása Magyarország jövőjének:
LÉTKÉRDÉSE.
Ezeket a tanulókat speciálisan képzett oktatók, tanítók felügyelete alatt kell speciális módszer alapján fejleszteni, az adott saját iskolán belül.
ALAPFEGYELEM HIÁNYÁBAN CSAK VERSENYKÉPTELEN TÖMEG, SELEJTES HUMÁN RÉTEG TERMELŐDHET.

Jó kis írás, érdemes elolvasni az egészet.

Bármilyen elkeserítő, de tudás és műveltség csak akkor az ember sajátja, ha fejben van. Ami esetleg nincs, azt jó, ha az ember tudja, hol keresse, de az csak a kivétel, kisszámú, a napi rutin szempontjából NEM létfontosságú lehet.

Ezért meg kell dolgozni, kinek kevesebbet, kinek többet. Aki NEM hajlandó dolgozni, vagy esélytelen, mert NEM megy, annak NINCS helye a rendszerben, számára képességeinek megfelelő rendszer kell, pl. szakiskola. Aki sehol sem boldogul, abból nem lesz semmi. Az általános elépzelésekkel ellentétben az ácsok, vízvezeték, fűtés, villany szerelők nagyon okosak és nem is keveset kell tanulniuk.

Németországban élő, magyar rendszerben II. gimnazista unokámnak napi 6 óra a tanítás, matematikából deriválni tanulnak, 5-ös CSAK a hibátlan dolgozat. A VIII.-os unokámnak is napi 6 órája van.

A mi popónk az más, mint a többi.

De amúgy az írás tök jó. Az is biztos, hogy ezektől a szerencsétlen idiótáktól sem lesz semmi jobb.

Nem állunk valami jól...

Hát, engem sem sokminden indít arra, hogy mondjuk 888-at olvassak... Meg vagyunk vásárolva. Babaváró kötvénnyel, 5% GDP növeketéssel (amire a komcsik sose voltak képesek), teljes foglalkoztatottsággal (ami a növekedés valós szétterítése a társadalomra). Amíg ezek a tényezők stimmelnek, a FIDESZ-kormányzat is fönnáll. Amint valami megbicsaklik, jön a tordaibence, és még jobban elcseszi az egészet.

Az azért még csak Budapest, és vidéken kicsit többen élnek. De igen. És az a baj az értelmiség elidegenítésével, hogy innentől nincs mód a korrekcióra. Kb, mint amikor valaki kizuhan a tízemeletesből, és az ötödik emeletnél azt mondja: "eddig megúsztam".

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés