Hiller: Az oktatás módszertanával van baj

2019. december 4. 12:30
A korábbi szocialista oktatási és kulturális miniszter szerint az „államosításnak és az uniformizálásnak”, nem lett pozitív eredménye.

Öt lépés hátra, egy lépés előre, ez tíz év eredménye a PISA-tesztek értékelésében – jelentette ki Hiller István az ATV Start című műsorában. A korábbi oktatási és kulturális miniszter szerint a PISA-teszt nemzetközileg a legelismertebb tudásfelmérő teszt a tizenöt évesek körében.

A szocialista politikus arról beszélt, hogy 2009-ben volt a legjobb eredménye a PISA-tesztnek – hozzátéve, hogy azóta 20 pontos teljesítményvisszaesés történt. Hiller szerint ugyanakkor szerencsés, hogy az idei teszteredmények nem mutatnak további visszaesést, de szerinte ez attól lehet, hogy a 2015-ös eredmény „annyira szomorú és annyira tragikus volt, hogy nem volt várható, hogy annál gyengébbet sikerül produkálni”.

A politikus arról is beszélt, hogy kritikusan áll ahhoz a változássorozathoz amelyet a kormány 2011 óta elkezdett az oktatásban – hozzátéve, hogy szerinte is vannak olyan részletek az oktatás központosításában, amivel ő is egyet tud érteni. Példaként említette, hogy „helyesnek tartja, hogy a pedagógusok fizetése egy életpályamodellben a kincstárból, tehát központilag kerül átutalásra”.

Hiller úgy vélekedett, hogy az „államosításnak és az uniformizálásnak”, nem lett pozitív eredménye. A szocialista politikus kiemelte, hogy szerinte a legkárosabb tényező az volt, amikor „egy pesti irodaépületből – amit szegény Klebelsbergről neveztek el – akarták irányítani Zalaegerszegtől Mátészalkáig az összes iskolát”.

 

 

Összesen 89 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Hillernek nincs mit dicsekednie a minisztersége korszakával, pedig előtte a szocik szintén mindent megígértek. Most is mindent megígérnek, de lehet tudni, milyen kevésre képesek.

A 2009 PISA összefoglalója nem igazolja Hiller állítását, mert a 12 pont (3% alti) javulás szerintem nem az oktatás minőségi javulásának az eredménye, hanem a felmérésben bevont tanulók jobb készségének eredménye.

Itt olvasható az összefoglaló jelentés.
https://www.oktatas.hu/pub_bin..

Még hangoztatod is a 2015-ös legrosszabb eredményt?
Melyik korosztály írta az akkori tesztet?
Kik voltak akkor hatalmon?
Ki volt annak a beiskolázott korosztálynak a oktatási és kulturális minisztere?

Ki volt az a cinikus és részvétlen, aki azt üzente a pedagógusoknak, amikor a gyerekek iskolai magatartására panaszkodtak, hogy "érdekesen kell tanítani"?!!!
Mondtad te az egyetemi katedráról, ahova vagy bejár a hallgató, vagy nem, mindenesetre nem kell magatartászavarosokkal bajlódnod.

Szerintem meg egy brusszeli irodaepuletbol iranyitsak inkabb az egesz oktatasegeszsegugyet! Vagy a Szemlo-hegyrol.
Ok csak jobban tudjak!

Persze, hogy érdekesen kell tanítani. De Hiller egyetemi hallgatókat tanít és nem figyelemzavaros, magatartászavaros, sokszor neveletlen gyerekeket.
Egyetemre járni nem kötelező. Általánosba igen.

Pifta et.! Magát még jó módszerrel oktatták, vagy már a hibással?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés