A Reklámszövetség szerint túl messzire ment a CBA

2019. augusztus 14. 17:15
Szükségtelen és szakmailag nem indokolt a szexualitás ilyetén felhasználása illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása.

A Magyar Reklámszövetség arra figyelmezteti a reklámszakma képviselőit, hogy tartózkodjanak az öncélú és túlzottan szexuális utalású tartalmaktól és a nők, a nemiség ilyen formában való felhasználásától – írja a media1. 

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szerda délutáni közleményben azt írja: felhívja nemcsak az érintett cég és reklámügynökség, de valamennyi reklámozó figyelmét a szövetség álláspontjára: az „Icuka PIROS nyár a CBA-ban” reklámjában társadalmilag káros, a márka és termékcsoport népszerűsítése szempontjából túlzott, szükségtelen és szakmailag nem indokolt  a szexualitás ilyetén felhasználása illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása.

Az MRSZ közölte: egyetért az Egyenlítő Alapítvánnyal, hogy a reklámok közízlést formáló szerepe miatt minden reklámozónak felelősen és megfontoltan kell eljárnia a törvényi és jogszabályi előírások betartása mellett a várható társadalmi hatásokat is figyelembe véve.

A Reklámszövetség közölte: tudomása szerint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a beérkező panaszok tükrében elindította a reklámetikai eljárását a Magyar Reklámetikai Kódex vonatkozó cikkelyei szerint. Az MRSZ hozzátette: támogatja az ÖRT-t a reklámetikai eljárás lefolytatásában.

A CBA társadalmi vitát kiváltó reklámját egyébként elérhetetlenné tették a YouTube-on.

Összesen 89 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A pride nem káros, hanem ez a reklám káros. Ez a Magyar Reklámszövetség valami buziklub? Ki a here ez a társaság?

Mer' a ratyikóla trendi, a cekcuális tartlom viszont elnyomó, főleg, ha szép nők vannak benne. A homikóla meg egyébként is multi, akinek szabad, sőt, egyenesen kötelező társadalomnevelnie, a köcsögök szeretetére.

Egyébként a reklámszakmában felülreprezetáltak a buzik.

"Ebben így a médiahiszti az igazi reklám."

Szerintem is.

Van viszont egy észrevételem. Erényesség és erkölcs terén talán inkább egy természetes tekintéllyel rendelkező személynek, vagy szervezetnek kéne megszólalni. Mint amilyen valaha pld. egy pap vagy az egyház volt. A büntetés általában társadalmi elítélés volt, ami gyakran kiközösítéssel jart ilyen-olyan közöségekból. Sokszor nem is úgy hogy kirúgták. Úgy, hogy nem álltak vele szóba, kerülték társaságát, semmibe vették véleménét, nem volt hajlandóság együtműködni vele, ezáltal elveszítette mozgásterét környzetében.

A demokrácia egyik legfőbb baja az, hogy az ilyesmi egyre kevésbé működik. Ezért a demokrácia kénytelen művileg létrehozott testületekre, mint ez a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), vagy Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), és olyasmiket létrehozni, mint a Magyar Reklámetikai Kódex. És persze, a Kódex megsértése nem von maga után társadalmi elitélést, hanem letiltást pld. a Youtube-on, esetleg bírságot stb.
Szerintem ez egy olyan rendszer, melyben a táradalom degenerálódik. Az erkölcs, melynek alapja elsősorban a nevelés, lassan kipusztul, helyét törvények és szabályok veszik át.

P.S. Én egyébként semmi kivetnivalót a reklámban nem látok. Lehet, hogy már hiányzik belőlem az erkölcs, és akkor el kell olvasnom a különböző szervezetek kódexeit hogy tudjam mihez igazodjak?

Jaja. A baloldal erkölcsei. A bikinis nők tárgyiasítás, a szakállas buzik az szeretethirdetés.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában