Jó-e, ha a Coca-Cola védi a buzijogokat?

2019. augusztus 8. 7:32

Jámbor András
Mérce
Ebben az esetben a tőke és a marketing érdeke nagyon messze esik a magyar társadalom, a meleg közösség érdekeitől.

„Alapvetően tökéletesen megértem, és örülök is annak, ha valakinek ebben a kormányzati homofóbiával teletömött országban akár 2 perc jó érzést is okoznak a Coca-Cola plakátjai. Szerintem ez baromira fontos, egy olyan rendszerben, amelynek vezető politikusai pár havonta belerongyolnak egy társadalmi csoportba, ott szükség van a napfényre és a jó érzésre, és kétségkívül ezt biztosítja is a globális üdítőmárka kampánya.

Most nem is azzal akarok jönni, hogy valójában lehet-e jó fej egy cég, amely a történelem folyamán azért bőven tolt olyan rendszereket, amiket nem kellett volna, amely szennyezi a környezetünket és így tovább. Lehet erről beszélni – szerintem nem is eldöntött tény, hogy megéri-e nem beszélni erről a fenti 2 percért cserébe.
Viszont én arról szeretnék beszélni, hogy kinek és milyen szempontok alapján kell rendeznie közös ügyeinket, és mennyire veszélyes az, ha itt a tőke, a marketing szempontjai számítanak és nem a társadalomé.

A Coca-Cola kampánya ugyanis felturbózott egy olyan témát, ami megosztja sajnos a társadalmat, és én nagyon nem vagyok biztos abban, hogy ezt jól teszi, vagy felmérte ennek a következményeit.

A magyar meleg közösség (bár nem szeretnék helyettük beszélni) és a magyar társadalom érdeke szerintem az, hogy ez a téma szép lassan átmenjen, hogy minél több ember értse meg főleg személyes példákon keresztül, a hozzá csatolt médiamegjelenésekkel, hogy miért fontos, hogy egyszerűen minél több ember jól érezze magát a bőrében az országban. A buzik is, meg a heterók is. Nyilván ehhez szükség van arra, hogy látható legyen a meleg közösség, láthatóak legyenek a tagjai, és folyjon diskurzus erről a témáról.

De szerintem nem mindegy, milyen ez a láthatóság. Egyrészt nem biztos, hogy ennyire egyszerű üzenetként csomagolva mint a „love is love”, ennyire személytelenül, és ennyire a homofób, szélsőjobboldali narratíva összeesküvés elméletére rímelve (jön a nagy multi, és letolja torkunkon a buziságot), kell ezt a társadalmi küzdelmet megvívni. Főleg úgy, hogy az utóbbi narratíva tökéletesen beleilleszkedik a Fidesz összeesküvés-elméletébe, amely a külföldi támadásokról, a hanyatló liberális nyugat térhódításáról szól a hagyományokkal szemben. Tehát nem biztos, hogy pont ezen a globalizációs ellentétre kéne felhúzni ezt a témát.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 48 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"hogy minél több ember értse meg főleg személyes példákon keresztül... stb"

Tudod mi következik ezután: Az, hogy a homoszexualitás a
felelős viselkedés, mert nem eredményez utódot így csökken a
környezeti terhelés. Egy éven belül meg fog jelenni ez az
érvrendszer és Gréta a a mennybe megy a Stockholmi
buziparádén.

Úgyhogy Butuska Andriska csak óvatosan azzal a nagy-nagy
megértéssel. Nemsokára kötelező lesz és neked is kiutalnak
orvosi receptre egy segglyukat.

Tartsunk kólamentes hónapot.

Válaszok:
legyetek | 2019. augusztus 8. 8:01

hónapot?

szerintem nagyszerűen el lehet lenni a CC termékei nélkül.
Abszolút felesleges termékek, helyenként károsak is.

Már késő... 2 gyermekkel szennyeztem a környezetet.

Ha az homofóbia, hogy nem érdekel 2 férfi vagy nő szerelmi élete, akkor nyilván az meg heterofóbia, ha nem érdekel egy nő és egy férfi közös szerelmi élete sem. Tudniillik ez az ő dolguk.

A közöny, az érdeklődés hiánya nem fóbia. Egyszerűen nem vagyok rá kíváncsi. Szeressék egymást nyugodtan, de tartsák azt tiszteletben, hogy nem óhajtok ennek közönsége lenni.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés