Érvénytelen lett a kvótanépszavazás: ilyen volt a vasárnap percről percre

2016. október 2. 6:50
Nemmel 98,3% szavazott, igennel 1,67%. A választók 43,35%-a ment el az urnákhoz, 6,27%-uk érvénytelen voksot adott le. A Mandiner egész vasárnap a kvótanépszavazáson pörgött. Eredmények, napközbeni részvételi adatok, jelentések vidékről és a fővárosból, szakértő elemzések percről percre.

A Mandiner szerkesztői Pécsről, Mosonmagyaróvárról, Lakitelekről, Budakalászról, Kecskemétről, Nógrád megyéből és a fővárosból követik az október 2-i, uniós menekültkvótákról szóló népszavazást. Itt van velünk egész nap Szakács András, a Méltányosság Politikaelemző Központ munkatársa is, hogy elemezze a történéseket. A műsort 18 óráig Pintér Bence és Bukovics Martin, utána Kiss Brigi vezeti.

Küldene egy sztorit, egy fotót, bármi egyebet? Írjon nekünk bátran!

összesen: 99 db | 15 db/oldal

első vissza 1 2 3 4 5 6 7 következő utolsó

Kiss Brigitta

Fodor ilyesmi eredményre számított
2016. October 2. 23:15

A Magyar Liberális Párt elnöke szerint egyetlen vesztese van ennek a napnak, ez Magyarország – mondta pártja budapesti eredményváróján tartott sajtótájékoztatóján Fodor Gábor vasárnap este 98 százalékos feldolgozottságánál. Úgy fogalmazott: az elmúlt egy évben felkorbácsolt idegengyűlölet nem múlik el nyomtalanul, ebben súlyos felelőssége van a Fidesz-kormányzatnak. Ezt nehéz megbocsátani, és nem lehet tudni, hogy mikor lehet kijavítani – tette hozzá. 

 

Szerinte a referendum eredményében az a kedvező, hogy „felszabadultan örülhetünk annak, hogy mégiscsak kapott egy pofont a kormányzat”, hiszen számára kudarc az, ami történt. Hozzátette: könnyen lehet, hogy épp annyi szavazópolgárt sikerül mozgósítani a nem szavazat mellett, amennyi a Fidesz és a Jobbik szavazóbázisa.

 

A Liberálisok igen szavazatra buzdító felhívásáról azt mondta: értékalapú választás volt, kormányellenes, ahogy a bojkott és az érvénytelen szavazatok is kormányellenesnek tekinthetők. Szerinte az ellenzéki pártoknak ennek a közös alapnak a megtartására kell törekedniük. A népszavazás eredménye azt mutatja, hogy egyáltalán nem lehetetlen feladat a kormány leváltása – mondta Fodor Gábor. 

 

Újságírói kérdésre, miszerint a népszavazáson az igenek aránya várhatóan nem éri el a 2 százalékot, azt hangsúlyozta, hogy még nincs meg a végleges eredmény, de körülbelül erre az adatra számítottak. (MTI)

Kiss Brigitta

1

Mandiner

Értékelések a Mandineren
2016. October 2. 22:23

A Mandineren a Méltányosság Politikakutató Központ munkatársán, Szakács Andráson túl Rajcsányi Gellért és Bencsik Gábor is elemzi az érvénytelenül zárult kvótanépszavazás tanulságait. Bencsik szerint nem kell kertelni, ki kell mondani, hogy kudarc lett a vége: a kérdés bár jó volt, a kampány, a kommunikáció azonban elhibázott.


A Mandiner főszerkesztője, Rajcsányi Gellért szerint jelen pillanatban az egész történet tényleg nem látszik másnak, nem látszik többnek, mint egy durván drága közvélemény-kutatásnak, valamint egy párt kampánygépezeti gyakorlatának két parlamenti választás között: „És mintha az ország valósága kezdene némileg elszakadni a Fidesz valóságképétől. Legyen ez intő jel a gépezetnek. Addig is itt marad holnaptól egy felkorbácsolt közhangulatú ország, máris sárgulni kezdő, érvényt vesztett plakáttömegekkel Battonyától Nemesmedvesig.”

Mandiner

3

Szakács András

Nem Orbán vitte el a show-t
2016. October 2. 21:57

Most nem Orbán vitte el a show-t, hanem Gulyás Gergely és Semjén Zsolt. Ők vezették fel a Fidesz jövőbeni kvóta-narratíváját. Orbán Viktor most is, ahogy a kampányban végig, csak egy biztos háttérként jelent meg, aki némi távolságból, kissé az ügy fölé emelkedve mozgott a politikai térben.

Szakács András

6
1

Kiss Brigitta

40 százalék alatt lehet az érvényes voksok aránya
2016. October 2. 21:24

Egészen közel vagyunk a 100 százalékos feldolgozottsághoz: 99,25 százaléknál 3 545 185 az összes szavazók száma, ebből érvényesen voksolt 3 260 365 választó (39,82%) érvénytelenül 219 955. Az érvényes szavazók közül 3 204 423-en szavaztak nemmel, 55 942-en pedig igennel.

Kiss Brigitta

8
2

Szakács András

Mihez kezd az ellenzék?
2016. October 2. 21:22

Úgy tűnik a nyilatkozatok alapján, hogy az ellenzéki pártok nem kívánnak politikai tőkét kovácsolni a népszavazás érvénytelenségétől. Nem érzik úgy, hogy javukra tudnák fordítani ezt az eredményt, ami érthető: a menekülttémában eddig mindig csak megégették magukat, és a Fidesz került versenyelőnybe. Sokkal inkább a már korábban meghirdetett témákkal – korrupció, nyugdíj, egészségügy, oktatás – szeretnék tematizálni a közbeszédet.

Szakács András

5
3

Pintér Bence

98,54 százaléknál az eredmények
2016. October 2. 21:16

Összes leadott szavazat: 3 514 632

Érvényes szavazatok száma 3 231 502, ez az összes választópolgár számának 39,80 százaléka.

Az igen szavazatok száma 55 729 (vagyis 1,72 százalék)

A nem szavazatok száma 3 175 773 (vagyis 98,28 százalék)

Érvénytelen szavazatok száma 217 163.

Pintér Bence

5
1

Kiss Brigitta

Majdnem teljes a feldolgozottság
2016. October 2. 20:57

Már 94,8 százalékos feldolgozottságnál járunk, és egyelőre a következőképpen alakulnak az adatok:

 

Összes leadott szavazat: 3 358 138; ebből érvénytelen 204 376, érvényes 3 085 549. Az érvényes szavazatokból nem: 3 031 355 (vagyis 98,24 százalék); igen 4 194 (vagyis 1,76 százalék).

Kiss Brigitta

4
2

Szakács András

Figyeljünk a Fideszre!
2016. October 2. 20:39

Érdemes lesz figyelni a következő hetekben, hónapokban, hogy igazak voltak-e azok a pletykák, miszerint leváltják azokat a fideszes területi vezetőket, ahol kimondottan rosszul sikerült a mozgósítás. Amennyiben ezek a személyi változások megindulnak, akkor hitelt adhatunk annak a narratívának is, hogy a jövőbeni politikai cselekvés legitimációja mellett a kormánypártok egyfajta előválasztásként fogták fel a kvótanépszavazást.

Szakács András

3
6

Kiss Brigitta

Máris 85 százalék felett a feldolgozottság!
2016. October 2. 20:32

Újabb adatok, ezúttal már 85,52 százalékos feldolgozottságnál: összesen leadott szavazat: 2 985 398. Ebből érvényes: 2 736 510, ez az összes választópolgár számának 39,46 százaléka, érvénytelen 178 645. Az érvényes szavazatokból igen 48 968 (ez 1,79 százalék), míg a nem 2 687 542 (98,21 százalék).

Kiss Brigitta

2
3

Bukovics Martin

Az első számok!
2016. October 2. 20:12

Itt is vannak az első eredmények, rögtön a szavazatok 66,32 százalékának összeszámlálása után. Az MTI által közölt adatok alapján a szavazatok megoszlása a következő:


Összes leadott szavazat: 2 241 770. Érvényes szavazatok száma 2 041 854, ez az összes választópolgár számának 38,78 százaléka, - az igen szavazatok száma 36 105 (vagyis 1,77 százalék), - a nem szavazatok száma 2 005 749 (vagyis 98,23 százalék).


Érvénytelen szavazatok száma 128 654.

Bukovics Martin

2
3

Bukovics Martin

Éjszaka derül csak ki, hányan szavaztak
2016. October 2. 20:11

A Nemzeti Választási Iroda a népszavazás 19 órai részvételi adatairól az eredménnyel együtt, várhatóan 22 és 23 óra között ad tájékoztatást, közölte az iroda elnöke. (MTI)

Bukovics Martin

2

Kiss Brigitta

Részeg választó miatt késett egy szavazókör zárása
2016. October 2. 20:10

Egy ittas választó miatt csak fél 8 után tudták bezárni az egyik III. kerületi szavazókört, míg a XIII. kerületben három szavazókört is érintő bombariadó volt fél 7 körül, így ezekben is csak késve fejeződött be a voksolás, mivel azokat a választókat, akik 7 óráig megérkeztek a szavazókörbe, engedték szavazni.

 

Egy III. kerületi szavazókör egy ittas választópolgár miatt fél nyolc után pár perccel zárt, a XIII. kerületben pedig bombariadó volt három helyen, ezért nem tudott minden szavazókör bezárni este 7 órakor - hangzott el a Nemzeti Választási Iroda (NVI) vasárnap esti budapesti sajtótájékoztatóján. (MTI)

Kiss Brigitta

3
1

Bukovics Martin

Gyurcsány: Orbán megverhető
2016. October 2. 20:07

Gyurcsány Ferenc szerint azzal, hogy érvénytelen lett a népszavazás, Magyarország és a demokratikus ellenzék vitathatatlan győzelmet aratott a kormány és a Fidesz felett.

Bukovics Martin

Bukovics Martin

A Népszabadság arról ír, hogy Orbán Viktor ugyan tart sajtótájékoztatót ma este a Bálnában a Fidesz eredményváróján, de az ide delegált és regisztrált újságírók nem vehetnek részt, azaz nem kérdezhetnek, mert csak a kivetítőn nézhetik a Bálnában. A teremben csak az operatőrök és technikusok lehetnek majd jelen a lap információi szerint.

Bukovics Martin

3
3

Szakács András

Mi lesz a baloldallal?
2016. October 2. 19:47

A kampány során egyértelműen a kormánypártok és az MKKP uralta a médiát, eközben pedig elsikkadt a baloldali összefogás körüli diskurzus. Sem a média, sem pedig a szakértők nem foglalkoztak a kampány során bekövetkező összefogásokról. Az elmúlt hónapokban egy MSZP-DK és egy P-Együtt-MoMa tömb jött létre. Ez akár egy új típusú együttműködést is előre vetíthetett volna, azonban Szabó Tímea ma már baloldali előválasztásról beszélt. A következő hetekben úgy tűnik, hogy az érvénytelen népszavazásban rejlő politikai tőke kihasználása helyet ismét az összefogás kérdése lesz a központi téma.

Szakács András

3
2

Összesen 722 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A KORRUPT ÉS TOLVAJ POLITIKUSOK BÍRÓSÁG ELÉ ÁLLÍTÁSÁRÓL MIKOR SZAVAZHATUNK?

gyurcsányi ne röhögj, nektek is szól!

Galád dolog, ami manapság itt történik.
A Bence az emberek többségét lehülyézte, mert ő olyan okosnak tartja magát a nagy mellényében.

Válaszok:
Pintér Bence | 2016. október 2. 7:54

Szeretném látni azt a szövegrészt, ahol bárkit is lehülyéztem. Linkkel. Nos?

Válaszok:
Berecskereki | 2016. október 2. 8:45
pollip | 2016. október 2. 9:24

Nénikének nincs is neve?

Megvan az első adat. 1,16 % 2008-ban 1,13 % volt

Az igazi svédbomba az lenne, ha ide küldhetnék azt a kb 40 000 migránst, akiktől meg akarnak szabadulni.

Szerinted normális dolog, hogy ilyeneket írsz?

Feltételezem, hogy önmagát jó újságírónak tartja, így tisztában van azzal; nem kell leírni a hülye, buta szót, másként is ki lehet fejezni.
Ön rendszeresen az írásaiban féloldalas és lényeges dolgokat elhalhat, nem vesz figyelembe. Ilyen a http://mandiner.blog.hu/2016/0.. linken megjelenő írása is.

Honnan veszed, hogy nem no-go-zoo-nába él?
Lehet, hogy számára ez a megfelelő, kívánatos életvitel.

Szerintem a 17,30-as adatokból már tudni fogjuk, hogy érvényes lesz e a népszavazás.

Az emberek a frusztrációjukat vezetik le a népszavazással. Tartalmilag ez volt, akkor is kiakadtam és meg is írtam. Vagy ez dicséret?
Abban kiegyezünk, hogy csalódott, zavart lelkiállapotot jelent a minősítés?
Akkor azt is írtam, hogy szakítok veled, ennek ellenére válaszoltam.

Akkor te a TASZ-nak, a helsinki bizottságnak és a kétfarkúaknak szavaztál. Ők propagálták az érvénytelent.

Lehet, hogy csak későn kelők. Várjunk még.

Bp mindig lassabban kezd.

Bár sajnos most jó esély van rá, hogy gyenge is marad a részvétel. Hasonló volt a helyzet a 2004-es népszavazáson ism kettős állampolgárság ügyben...

Budapest tárt karokkal várja a migránsokat vissza a Keletibe és az aluljárókba, parkokba, a közösségi épületekbe.

Szeplőshegyen már az ingyenes uszoda is megnyílott.

Azért jó, hogy a Mandineresek kinyilvánították a véleményüket, mert így legalább tudni lehet, hogy kik kérnek migránsokat a lakásukba, vagy a szomszédságukba.

:))))))))))))))))

+1

Kösz, ez a nap hozzászólása.

Budapest VIII. kerület kéri a legtöbb migránst.

Ne légy kishitű. Meglesz az 50 %+1 fő.
Rosszabb esetben csak a jövő héten tudjuk meg.

Ahhoz képest, hogy percről percre, nem látom a 11 órás adatokat.

Válaszok:
Rumpelstilzchen | 2016. október 2. 12:57

Österreich stellt sich an Ungarns Seite

Österreichs Außenminister Sebastian Kurz (ÖVP) warnte mit Blick auf die Volksabstimmung vor einer Verurteilung der ungarischen Politik. "Wir sollten nicht den Eindruck erwecken, dass es in Europa zwei verschiedene Klassen von Mitgliedern gibt", sagte er der "Welt am Sonntag".

Mitteleuropäische Staaten hätten in der Flüchtlingsfrage den Fehler gemacht, ihre Linie den anderen Staaten in der Europäischen Union aufzwingen zu wollen. "Es ist gefährlich, wenn einige Staaten in der Europäischen Union den Eindruck erwecken, anderen Mitgliedsländern moralisch überlegen zu sein."



http://bit.ly/2cUSZy6

Hát igen, ez van amikor az adócsaló Juncker, a bukott Schulz és az Erika szabja meg Európa erkölcsét.

Menj szavazni ameddig megkérdezik a véleményedet!
http://bit.ly/2cUTnN8

Vulpes pilum mutat non mores!

Olvassátok és gondolkozzatok:
http://www.spiegel.de/politik/..

Merkel bejelentette, hogy havonta többszáz menekültet átvesznek Görögoszágból és Olaszországból. Havonta !
"Ankündigung von Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) kritisiert, dass Deutschland bald mehrere hundert Flüchtlinge monatlich aus Griechenland und Italien aufnehmen wird. "
Ez azt jelenti,hogy havonta több tízezer özönlik oda,amit nekünk kell majd átvenni.!!!

Menj szavazni,ameddig ceruzával is védheted a Hazát!

"Flüchtlingsgipfel in WienMerkel will Hunderte Flüchtlinge aus Südeuropa aufnehmen"


Schulz szerint az ő hazája az övé, a mi hazánk az közös ! Menj szavazni!

http://valasztas.hu/hu/ref2016..

16,37% Hajrá Magyarország!

Válaszok:
pollip | 2016. október 2. 13:55

:-)
Mi négyen már szavaztunk NEM-et.

Belgrádban már csomagolnak a migránsok és ha nem lesz érvényes a népszavazás megindulnak a magyar határra.
A magyar baloldal is készülődik a fogadásra.

Sajnos, keveset költöttek.
A jó kormányzás haszna, hogy van pénz, amiből a jól kormányzó kormány köteles költeni, hiszen a pénz a költés során hasznosul legoptimálisabban.
Ha többet költenek, amire minden jogalapjuk megvan, hisz a jó kormányzás termeli ki a több pénzt, nos, akkor többen szavaztak volna, így a magyarok akarata is nagyobb erővel működhetne.
tehát: pont annyit kellett volna költeni, mert legitim lehetősége volt Orbánéknak, hogy a szavazás érvényes legyen.

Korai még a medve bőrére inni, mert 2,5 % a lemaradás 19 óráig még kiegyenlítődhet és ekkor még nincsenek beszámítva a határon túliak szavazata.

Ha 2008-hoz viszonyítunk, akkor 9-11 óra között keletkezett a nagyobb lemaradás (2,22 %), azonban 11-13 óra között minimális nőtt az eltérés (2,46).
Az elkövetkezendő 8 órában ez még behozható.

Olyan érzésem van, hogy le akarnak cserélni minket egy új irányvonal érdekében.
meg szoktam nézni alkalmanként, hogy az új hozzászólónak hány hozzászólása van, sokszor 40-50.

Én is ezen gondolkodom.

A mostani adatok birtokában nagyon kicsi az esély az érvényességre.

Ilyen formában a kérdésfeltevés Alkotmányellenes és ellenes minden nemzetközi szerződés tekintetében.

Üdv.

Kérlek ne mérgelődj, mert nincs értelme. Úgy látszik a magyar nép nagyobbik részének kell egy pofont. Majd akkor döbbenek rá, amikor bőrükön érzékelik, hogy miről szólt a népszavazás.
22 órára kiderül a végeredmény és ha nem lesz eredményes reggel ezrek lesznek a szerb-magyar határon döngetve a kapukat.
A balliberális oldal meg majd 2018-ban fogja a "pofont" megkapni.

Válaszok:
Morgen | 2016. október 2. 17:56

Értelek és egyet is értek veled. Ma eldöntöttem, hogy csak akkor megyek el szavazni, ha arról szól a kérdés, hogy maradjunk, vagy kilépjünk az EU-ból.

2004-ben a belépésre szavaztam, most a kilépés mellett szavaznék.

Mindig tapasztaltam, hogy a politika a legszennyesebb dolog. Ez az elmúlt 26 évben semmit sem változott.

Erre is válasz a megelőző válaszom. Nekem már az éveim meg vannak számolva. A gyerekeim pedig, ha tovább romlik a helyzet és nem bírják elviselni elhagyják az országot. Mindegyiknek olyan felsőfokú végzettsége van, amellyel bármely országban tárt karokkal várják őket és nem üres kézzel fognak távozni.

Válaszok:
Berecskereki | 2016. október 2. 17:03
OberEnnsinnen | 2016. október 2. 17:36

Még annyit. Ha 30 éves lennék már a jövő évben külföldön lennék.

Biztos forrásból:
Amennyiben a bal-lib győz, 2019. január 1-től nem hogy nyugdíj nem lesz,
a ma nyugdíjasok kötelesek lesznek a nyugdíjuk 35%-át VISSZAFIZETNI, 7 ÉVIG VISSZAMENŐLEG.
Ez 444-es betonbiztos infó, csak nem merték nyilvánosságra hozni.
Egyelőre.
Most megy a trükkök százainak élesítése:
hogyan lehet a visszafizetést korrupt Orbánékhoz, lopós fideszes mutyibarátokhoz kötni.

Ne legyél elkeseredve.
Sajnos, Magyarország elárulása nem mai keletű.
Az nagyobb probléma, hogy úgy tűnik, nem tanul az ország belőle.
Tegnap írtam: a művészet - írók - szerepe kiemelt.
Ami nálunk, magyaroknál 90 óta döntően a negatív tartományban mozog, mindennel kapcsolatban, ami a magyar gondolkodást előre vihetné.
Ha az ókori, középkori írók-költők, de az átkosban is a literatúránk abban a lezüllött állapotban lett volna, ma nincs semmiféle problémánk.
Mert már nem léteznénk.
Sem európai, sem magyar keresztények.
Szóval, Orbánék nem figyelnek a részletekre, a mélyrétegekre, ahol a holnap gondolkodása készül.
Pedig csak annyit kellene tenniük:
a tiszta gondolkodást, forrást támogatnák, a politikai számítást mellőznék az oktatás, tudomány, művészet területén.
Persze ahhoz előbb el kell válnia egymástól a búzát és az ocsút.

Válaszok:
Morgen | 2016. október 2. 17:49
Berecskereki | 2016. október 2. 17:54

Valami ilyesmi.
Csakhogy: Az elválasztás nem könnyű.
Az ocsu kezében vannak az eszközök. Ha akar pénzt pumpál a rendszerbe, ha akar hazaáruló ügynököket.

Nem vagyok elkeseredve. Dühös vagyok. Dühös vagyok azokra az írástudókra és értelmiségre akik félrevezetik a tömegeket. Dühös vagyok arra a tömegre, amely nem tanul a múltból és ha arcul csapják oda tartja a másik felét is. Dühös vagyok azokra, akik előbbre helyezik a külföld "mosolyát" a saját hazájuk, saját népük sorsa elé, akik a "mosolynál" sütögetik a saját pecsenyéjüket.
Megvetem azt az elitet, amely elhiteti magáról, hogy a nemzetet a siker útjára viszi, amikor nyilvánvaló, hogy minden tettük következménye a süllyedés.

"A nagyvilágon e kívül nincsen számodra hely...."

Ezt felejtette el a nép.
A Szerbiánál összegyűlt tömeg a hívó szóra vár.

Nem lesz egyszerű azoknak sem, akik kimenekülnek ebből az országból. Szarrá égette magát a nép.

A 39,88 % miatt most már 99 %-al biztosra lehet mondani, hogy nem lesz érvényes a népszavazás.

Lesz itt még könnyek és fogak csikorgatása.

1.17.30-as adat : 39.88 %...
2. Várja meg a nem szavazatok arányát is , s utána dadogjon .

Morgennak is írom.

Nem kell vigasztalnotok. Nem vagyok elkeseredve. Dühös vagyok. Az okát leírtam. Ennek ellenkezőjéről nem tudtok meggyőzni. Ismét megerősítem; Ha 30 éves lennék, ezzel a tudással, tapasztalattal elhagynám az országot. Az okát is leírtam.

Milyen ország az ahol az elit, a politikai vezetők 26 éven keresztül egymást gyepálják és csak az érdekli őket ki kerül hatalomra. Az ország egyharmada sunnyog, a másik egyharmada pedig beáll valamelyik táborba.
500 év? Fityfenét. 1000 év története ez, ezer év tapasztalata, hogy a magyar nép többsége soha nem tanul.

Majd te fogsz bedőlni amikor valamelyik migráns jól hátbavág.

Van és lesz a jövőben is.

44%-t tippeltem itt tegnap, az még meglesz.

Továbbra is tartom: az 50%+1-es küszöb egy népszavazásnál túlzó baromság.

Így értelmetlen az IGEN vs NEM-ek közti 'harc'.

Fajtád neked van, meg a kutyának.

Az tette tönkre az országot aki elkótyavetyélte, ellopta a nemzeti vagyont, aki eladósítattá a családokat, aki eladósíttatta az országot, majd a veszteséget a családokra terhelte. Aki hazudott reggel, délben meg este. Most is ők és sleppjeik kiabálnak a legjobban. Úgy látszik te is ebbe a körbe tartozol.

A Budapestiek pedig szégyelhetik magukat, ha a 19 órás adat is arányaiban hasonló lesz a 18,30 adathoz.
Mig az országos adat 18,30-kor 39,88 % ez Budapesten 34,9 %.

Magyarország kinyilvánította, hogy várja a migránsokat. Indulhatnak tehát a vonatok, remélem ott leszel, plüssmacival és virággal a fogadásukon, és nem tiltakozol, ha a te lakóhelyed mellett nyitnak egy menekülttábort.

De örülhetsz annak, hogy jól kiszúrtál Orbánnal.

"Pedig a muszlimokat csak egy magyar ember fogja végérvényesen megállítani és kizavarni innen!"

Egy ember százezreket? Rákérdezhetek? A kis Vona? Mi a jele? :)

http://img.444.hu/vona-g%C3%A1..

Egy roppant bunkó, sötét DK-s vagy. Brüsszelben most azon dolgoznak, hogy, de tudod mit, Te olyan hülye vagy, hogy neked hiába írom le, olvasni meg magyarul sem tudsz.

Nem, mindenhová a migránsokkal. Az ország így döntött, gondolom te is, remélem, örülsz neki. Az volt a lényeg, hogy Orbán ellen irányuljon a dolog, de közben mindannyiunk ellen szól az eredmény.

Logikusan kéne gondolkodni.

Nos tegyük föl, hogy elmegy még 20 % ember és
ők mind IGENnel szavaznak. Mi lenne a
végeredmény?

Ha Orbán meglépi a Jobbik támogatásával az alkotmánymódosítást, akkor az lett volna a szöveg, hogy önkényesen, erőből, a nép megkérdezése nélkül, netán a nép ellenében tette. Talán te is ezt mondtad volna, hiszen az Orbán utálat nálad is felül ír mindent. És ebben nem az Orbán utálatot kifogásolom, ez a te jogod, hanem azt hogy felül ír minden mást. Bár ez is a te jogod.

Azt, hogy az alkotmánymódosítás a nép ellenében történt volna, most, az eredmény ismeretében még cáfolni sem lehet, jelen állás szerint ez az ország várja a migránsokat. Ha nem így lenne, akkor azt kinyilvánította volna, de hiába kérdezték, nem tette. Mert fontosabb volt Orbánt szívatni, mint néhány évet előre gondolkozni.

De az elég érdekes, hogy most előzetesen úgy néz ki, annyi szavazat, amennyi elég volt az EU belépéshez, nem elég a migráció ellen.

Szomorú...mindenesetre érdekes látni, ahogy a ballibek örömködnek, bár az ő szellemi képességeiket ismerve ez annyira nem is lehet meglepő.
40-45%-os részvétel mellett elsöprő a kormány támogatottsága, azon logika alapján mindenképp, hogy a szavazás érvénytelensége az ellenzék, különösképpen a kétfarúak sikere.
Bár persze majd 2018-ban kiderül, hogy az a maradék 55% hogyan értékeli a dolgokat...:)

Válaszok:
lavor | 2016. október 2. 20:15

Az elég érdekes, hogy előre láthatóan annyi nem szavat lesz, mint amennyi igennel beléptünk az EU-ba, de ez most nem érvényes, mert a NATO és az EU miatt akkor 25%-ra vitték le a szintet, majd felemelték.

No comment.

Bár a ballib értelmezése a valóságnak mindig is érdekes volt a számomra.
444-es kalandjaim során lettem figyelmes több alkalommal is arra, hogy a Fidesz 27%-al kapott 2/3-ot, mondom mi a fasz...aztán rájöttem, hogy ezek a hülyék hát nem beleszámolják a nem szavazókat is?
Gondolom valami örülünkvincent.blog féle barom kitalála ezt, aztán terjedt a hülyeség, mint a pestis.
Mindegy, aki teheti, néha töltsön el egy kis időt a másik oldalon is, izgalmas kalandban lesz része.

Ha te nem szavaztál, akkor neked csend. Ha
igennel szavaztál, az a te dolgod, de
kisebbségben maradtál a véleményeddel.

Az, hogy jogvédő szervezetek, magukat
demokratikusnak tartó pártok biztattak a
távolmaradásra vagy az érvénytelen szavazásra,
mindent elmond a hozzád hasonlók társadalmi
felelősségvállalásáról.

200ezer érvénytelen! Szégyelljétek magatokat úgynevezett demokraták!

A válasza viszont az lehet hogy (pillanatnyilag) 42%-os részvétel mellett 95% a 'nem'. (A kifejezetten bojkott szándékkal távol maradók és érvénytelenül szavazók mégsem tettek ki 58%-ot.)

Ezt a 1,8 milla ellenzéki szavazót honnan szoptad?

Egyetértek veled, mert egy elemzés nem két szám különbségéből áll, hanem a részeredmény elemzése, értékelése és összehasonlítása is hozzátartozik.

Az ellenzék azonban ezekről nem beszél, mert ennek mindegyike ellenük szól. Ez alól a Jobbik sem kivétel.

Molnár Gyula nem ért a joghoz és az állításai valótlanok.

Gyurcsány Ferenc tudja, hogy önmagában a két szám különbsége nem elég egy elemzéshez. Ezt az is bizonyítja, hogy a baloldal összefogását említette.

Orbán Viktor már részletesebben elemezte az adatokat és az eredmény is részletesebb volt és fedi a valóságot.

"Merkel is pont ennyivel nyert"
Az a baj, hogy egyrészt Merkel nem ennyivel nyert, másrészt meg egy vegyes választási rendszerben, mint amilyen a magyar, vagy mint a német, nem úgy működnek a dolgok, hogy van x százalékod és akkor tessék helyet foglalni.
A Fidesz az egyénik 90%-át behúzta, ezzel már gyakorlatilag a parlamenti helyek felét megszerezte, ergo az általad említett töredékszavazatos fideszes trükközésnek nem sok köze van a 2/3-hoz.
Nem mellesleg a töredékszavazatok általában a vesztesnek kedveznek, szebben mondva, azért lett kitalálva, hogy a lakosság minél szélesebb körben legyen képviselve a parlamentben.
Ezért is a magyar az egyik legdemokratikusabb választási rendszer a világon, a német mellett persze.:)

Úgy tudom, hogy az érvényteleneket levonják a megjelentek számából.

Most ugyanaz lesz a helyzet, mint amikor a Jobbik javasolt alkotmánymódosítást. De a népszavazás kérdését, az országgyűlési döntés szükségességét be lehet emelni az alkotmányba. Sőt azt is, hogy mindent brüsszeli döntést népszavazással kell megerősíteni. Van erre példa az unióban, így bukott el az EU alkotmány, amit aztán a hátsó ajtón csempésztek be lisszaboni szerződés néven. És amit a teljes akkori parlament elolvasás nélkül fogadott el két nap alatt.

mindenkinek.én megyek is szépet álmodni

A téma több, mint egymillió más pártbelit mozgósított. Erre a ballib oldal soha nem lett volna képes.

Ha számolok egy átlagos, 55-60 százalékos részvétellel, akkor az összes ballib mozgósított max 20 százalékot, míg a téma 40%-ot.
Ez megint kétharmad:-)

Gyerekek, kicsit nezzunk magunkba. Mit mondanank mi, ha netan osszejott volna a boltbezaros nepszavazas, ugyanilyen eredmennyel (pl hogy maradjon a zarvatartas)? Azt mondanank hogy az a torveny hogy 50%, ervenytelen lett, igy nem kotelez semmire.
Tovabba azt is mondanank, hogy ugy latszik nem erdekelte az embereket elegge.

Igy van, vagy nem igy van?

Az ellenzek meg azt mondana, hogy de megis hanymillioan szavaztak meg, ezt meg kell hallgatni, nem mehetunk el mellette stb. Mi meg leutnenk a labdat azzal, hogy tetszettek volna elegen lenni.

Es itt valahol baj van.

Vagy ott, hogy tenyleg nem erdekelt eleg embert, vagy ott, hogy tul magas a hatar. Tekintve a 90 ota rendezett osszes nepszavzaast, valasztasokat, en inkabb azt mondanam hogy az utobbi.

Szoval most valaki legyen olyan kedves es alljon ki a kormanybol, minel magasabb posztu annal jobb, es toredelmesen adja elo, hogy hibaztunk mikor megvaltoztattuk a torvenyt es felemeltuk a limitet, mert egy ilyen fontos kerdes eseten sem sikerult megugrani. Hogy mea culpa, de az oreg Hornnak igaza volt, ha nincs meg 50%, DE a szavazopolgarok 25%-a egyiranyba szavazott, akkor legyen ervenyes.

Az nem 300 ft volt!
Egyszer elmentél az orvoshoz, írt két beutalót, aztán visszavitted az eredményeket=1200 ft.
Nem is beszélve a megnövekedett várakozási időről, mert az orvos fecnit írt ahelyett, hogy vizsgált volna.

Mindazt, amit leírtál nem vitatom. De számomra az EU migránspolitikája azonos súlyú a többi kérdéssel, mert erősen befolyásolja a jövőt.

A baloldalnak itt volt a lehetősége, hogy ne csak szavakban, Orbánnal csak azért is ellenkezve támogassa Brüsszel bevándorlási politikáját, hanem szavazatokat is állítson mögé. De nem ezt tették, sunyin a távolmaradásra biztattak, lett 2% szavazat a migráció mellet, és most azt mondják, hogy győztek. Miben győztek? A passzivitás mióta jelent győzelmet? A távol maradók azt mondták rábízzák a kormányra és Brüsszelre, hogy mire jutnak a kérdésben.

Ebben az országban kb. 5-5,5 millió ember hajlandó szavazni a maradék 3 milliót nem érdekli a politika. Az aktív 5-5,5 millióból 3,2 millió elutasította a migrációt. Ezek valós tények, ezt aztán lehet ki-be forgatni egy elméleti részvételi küszöbbel, amit levittek 25%-ra, mert különben nem jött volna be a NATO és EU csatlakozás. Orbánék emelték vissza 50%-ra. És kiderült, hogy többen szavaztak nemmel, mint az EU csatlakozásra.

Szóval ezzel a kérdéssel el lesznek egy darabig, és tény, hogy megint ez fogja uralni a közbeszédet.

Valami hasonló, ahogyan írod:
miután idiótáék lassan rájönnek, hogy a

3 204 423 több, mint
0 219 955, sőt, több az
0 000 055 942-től is,

így most törhetik a fejüket:
hogyan vágjanak jó képet saját szaruk elfogyasztásához.
Kívánjunk Gyurcsánynak, Molnárnak, Szigetvárinak, Együtt-PM-MOMA stb f.szfejelnökeinek: nagyon jó étvágyat!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés