Vége a hazudozásnak, óriási tévhiteket cáfolt meg az OECD – Magyarország is érintett

Előre szólunk: tízből négy diplomás nem tudja majd értelmezni az itt következő szöveget. Francesca Rivafinoli írása.

Több pénzügyi, gazdasági ismeret oktatására lenne szükség a történelemtanárok konferenciájának ajánlása szerint – közölte Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke.
A Történelemtanárok 22. Országos Konferenciájának szombati ülésén elfogadott ajánlás szerint a történelemtanításnak is hozzá kell járulnia – például a társadalom- és állampolgári ismeretek oktatása révén – ahhoz, hogy magas színvonalú, aktuális és megfelelő kompetenciákkal rendelkezzenek a fiatalok a banki tranzakciókról és pénzügyi szolgáltatásokról. „A diákoknak meg kell érteniük a gazdasági élet alapjait, a pénzügyi rendszerek sajátosságait” – áll a dokumentumban, mely kiemeli azt is, hogy Magyarország polgárosodásában meghatározó szerepük volt a pénzintézeteknek, ezért „rendkívül fontos e folyamat árnyalt bemutatása”. A bankok történetét folyamatában kell tanítani, nem csupán egyes, a politikatörténet szempontjából kiemelten fontos történelmi korszakokkal összefüggésben.
„Üdvözöljük azokat a Nemzeti alaptantervben rögzített pontokat, amelyek a pénzügyi ismeretek oktatásának kiemelt szerepet adnak. Nélkülözhetetlen, hogy a történelemtanítás szakmai szervezetei is vegyenek részt mindennek a tantervekbe történő beépítésében” – olvasható a konferencia ajánlásában.