A gyilkoláson, krimiken nem akadunk ki, pedig életünkben ezek sokkal ritkábban fordulnak elő (szerencsére), mint a szeretkezés. Az emberek döntő része jó eséllyel szeretkezik, míg nagyon elenyésző hányaduk gyilkol vagy válik ennek áldozatává.
Mégis sokkal több ilyenfajta erőszakot látunk – akár premier plánban –, mint meztelenséget.
Természetesen nem lehet kihagyni a kérdésből az egyház álláspontját, ami aránylag egyértelmű: a házasságon kívüli nemi életet tiltja. Ennek praktikus oka van: a szexuális aktusból ugyanis új élet foganhat, és ez már nem két ember magánügye. Ezt a harmadikat kell védeni, a megszületését, biztonságát, felnevelődésének esélyét megteremteni. Ha a felek között szoros elköteleződés, szentségi házasság van, az egyfajta garancia erre, míg
egy alkalmi kapcsolat könnyen vezethet akár magzatgyilkossághoz is, ami viszont a legsúlyosabb bűnök közé tartozik.
Az, hogy az egyházról kialakult valamiféle szexellenes kép, részben ebből ered. (Nem értem, a feministák miért nem állnak ebben a kérdésben határozottan az egyház mellé, hiszen ez tipikusan a nők érdekét tartja szem előtt). A másik a középkorban megszületett, indoeurópai gyökerű szemléletből származik, amit Padányi Viktor így fogalmazott meg: „a Homo Europaeus (…) ördögűzésekben, a többi fajok kultúráiban ismeretlen boszorkányégetésekben, »eretnekek« égbekiáltó és szadisztikus kínzásaiban és tömeges lemészárlásában fogja saját európai képére és hasonlatosságára átretusálni a mezopotámiai Ember Fiának, a fehér ruhában járó, derűs Jézusnak embert és életet szerető, megértő és megbocsátó tanítását.”