Felkerülhetünk a divattérképre – Bata-Jakab Zsófia a Mandinernek

A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetőjét az iparág helyzetéről, a szervezetet érő kritikákról és a megváltozott vásárlási szokásokról kérdeztük.

Felfokozott volt az érdeklődés a magyar fashion week iránt.
Vasárnap ért véget a Budapest Central European Fashion Week, a magyar divatvilág jeles eseménye, amelyen a számtalan program mellett csaknem ötven tervező kollekcióját nézhették meg az érdeklődők. A divathét a Magyar Divat & Design Ügynökség égisze alatt jött létre, melynek vezérigazgatója, Jakab Zsófia elégedetten nyilatkozott a Mandinernek. Azt is megfogalmazta, miért volt fontos, hogy az eseményen a magyar tervezők mellett öt régiós ország is szerepet kapott.
„A fokozatos építkezés jegyében azt tűztük ki célul, hogy a közép-európai régióban meghatározó központtá váljon Magyarország. Ezt a régiós központi szerepet pedig olyan együttműködésekkel erősítettük, amelynek eredménye a mostani Budapest Central European Fashion Week-en is látszódott”
– kezdte Jakab Zsófia, aki azt is hozzá tette, Szlovénia, Szerbia, Románia, Szlovákia, Csehország esetében alakítottak ki olyan partneri együttműködést, melynek eredményeként az említett régiós országok elküldik Magyarországra a legtehetségesebb, legjobb tervezőiket, a kiemelkedő magyar tervezőknek pedig lehetőségük van arra, hogy az öt ország divateseményein megjelenhessenek.
Ezt is ajánljuk a témában
A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetőjét az iparág helyzetéről, a szervezetet érő kritikákról és a megváltozott vásárlási szokásokról kérdeztük.
Azt is elmondta, a vasárnap zárult fashion weeken csaknem ötven divattervező mutatkozott be három nap alatt és ebből húsz külföldi tervező volt, ami jól mutatja az esemény nemzetköziségét.
„A vasárnap zárult, 15. alkalommal megrendezett fashion weeken kis túlzással tálcán kínáltuk a hazai és nemzetközi vendégeknek a magyar és a régiós országok kiemelkedő tervezőit, tapintható volt a felfokozott érdeklődés”
– folytatta Jakab Zsófia. Ami tény, a 21 országban megjelenő Vouge divat- és életstílus magazin több régiós főszerkesztője is képviseltette magát, de jöttek újságírók Angliából és Dél-Koreából is. Nem mellékes az sem, az úgynevezett buyerek (akik piacra viszik az adott országban a kreációkat) is szép számmal regisztráltak, érkezett cég Olaszországból, Németországból, Svájcból, Kínából, Görögországból és Marokkóból is.
Jakab Zsófia az esemény kapcsán megerősítette, hogy a magyar tervezők jó úton járnak és az iparágon belüli trendek is kedveznek nekik,
hiszen a világpiacon egyre több helyen keresik az egyedi, unikális, magas minőségű márkákat, olyan kreációkat, amelyek nem jönnek szembe a viselőjével az utcán.