Lázár János beleszállt a Strabagba, amiért használhatatlan autópályát adtak át

2025. február 18. 08:24

Még a cég magyarországi kitiltása is felmerült.

2025. február 18. 08:24

Az Infostart cikkében arról ír, hogy Lázár János közölte: mivel a munkálatok költsége eléri az ötmilliárd forintot, azt teljes egészében a Strabagnak kell vállalnia garanciális javításként. 

A tárcavezető leszögezte, hogy a garanciát érvényesíteni fogják. A kivitelező a napokban már elkezdte a munkálatokat. A hiba feltárásához a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakembereit hívták segítségül, mert nem hitték el a kivitelező állítását a probléma keletkezéséről.

Mint a portál emlékeztet, az M30-as autópálya szikszói szakaszát az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly február 17-én zárta le, miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt. A hiba okáról a miniszter azt mondta, az altalajban folyamatos vízszivárgás van, amit nem kezeltek. Ezért százezer köbméter földet kell elbontani, majd visszaépíteni.

Akkor Lázár János elnézést kért mindenkitől, akit az autópálya lezárt szakasza miatt kár ért. Kérdésre megerősítette: meg fogják vizsgálni annak a lehetőségét, miként kompenzálják azokat, akik Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei autópálya-matricát vettek, de azt a lezárás miatt nem tudják kihasználni.

Ezt is ajánljuk a témában

Mivel az M30-as megépítésére 354 milliárd forintot költöttek el, ezért is sérelmezi, hogy már az átadás után fél évvel bekövetkezett az első műszaki hiba.
Sajtóinformációk szerint a tárcavezető kilátásba helyezte a Strabag Magyarországról való kitiltását, amennyiben a M30-as helyreállítása nem a várt módon történik. 

Nyitókép:Lázár János Facebook-oldala

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csapláros
2025. február 18. 13:07
syntheticcsapláros 2025. február 18. 09:35 ..."Várjuk az orvoslást, "... MILYEN ORVOSLÁST a fideszes kátyús AUTÓPÁLYA vonatkozásban, amikor MOST van orvoslás ??? Ismétlem : sorold a fideszes kátyús autópályákat !
verkez
2025. február 18. 11:29
Azért valaki ezt átvette, gyerekek!
fogas paduc
2025. február 18. 10:14
Synthetic-nek!: Én még emlékszem arra amikor Lotz Károly eladta az autópálya koncessziókat - pl az AKA-nak, s, hogy arra külön figyelmet fordítottak a szerződésben, hogy a mellettük futó főútvonalat nem szabad felújítani. Aztán az AKA-nak meg kellett volna építeni az M5-t Szegedig 2003 decemberéig, mert ha nem, akkor a koncesszió visszaszáll az államra. Mit csinált hát a MEdgyessi kormány? - 2003 márciusában visszavásárolta a jogokat, mert az AKA nem tudta megépíteni az autópályát..... Ja, az AKA meg úgy kalkulált, hogy egy Kmét - Bp 1x út 1080 akkori HUF volt, hogy az elenyésző autópálya forgalom miatt alig kell költenie a karbantartásra s az állami bérleti díj meg tiszta haszon... Azért időnként rendet rakhatnál már a fejedben, legalább azt a 3 idegsejted tedd helyre az agyad helyén.
Kétes
2025. február 18. 09:43
Régi Strabag taktika, hogy a pályatest alatti részeket gyorsan visszatakarják. Így nem vagy csak nehezen lehet az útalap elkészítésénél felhasznált anyagokat minőségi és mennyiségi szempontból, valamit az építési munkák szakszerűségét ellenőrizni. A mintaszelvényeket és mintavételi helyeket pedig ott jelölik ki, ahol tudják, hogy a kiviteli terveknek megfelelő munkát végezte. Elszámolni viszont az előírt mennyiséget és minőséget számolják el. Ha mindenhol csak 1-2-3 százalékot csaltak el, az is 10 milliárdos el nem végzett munkát jelent. Lázár nem naív. A Műegyetem pedig azért kellett, mert az építési helyszíni dokumentációk (hogy is mondjam?) nem a teljes igazságot tartalmazzák! A bíróság pedig jobb híján ezeket veszi alapul, amíg be nem bizonyosodik a turpisság! Na! Ezért kell bizonyára nem kevés pénzért a Műegyetem szakvéleménye és feltáró munkája!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!