Lázár János beleszállt a Strabagba, amiért használhatatlan autópályát adtak át

2025. február 18. 08:24

Még a cég magyarországi kitiltása is felmerült.

2025. február 18. 08:24

Az Infostart cikkében arról ír, hogy Lázár János közölte: mivel a munkálatok költsége eléri az ötmilliárd forintot, azt teljes egészében a Strabagnak kell vállalnia garanciális javításként. 

A tárcavezető leszögezte, hogy a garanciát érvényesíteni fogják. A kivitelező a napokban már elkezdte a munkálatokat. A hiba feltárásához a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakembereit hívták segítségül, mert nem hitték el a kivitelező állítását a probléma keletkezéséről.

Mint a portál emlékeztet, az M30-as autópálya szikszói szakaszát az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly február 17-én zárta le, miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt. A hiba okáról a miniszter azt mondta, az altalajban folyamatos vízszivárgás van, amit nem kezeltek. Ezért százezer köbméter földet kell elbontani, majd visszaépíteni.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Végre leleplezték Von der Leyen mestertervét: így játszaná el Brüsszel és Kijev az unió jövőjét

Végre leleplezték Von der Leyen mestertervét: így játszaná el Brüsszel és Kijev az unió jövőjét
Tovább a cikkhezchevron

Akkor Lázár János elnézést kért mindenkitől, akit az autópálya lezárt szakasza miatt kár ért. Kérdésre megerősítette: meg fogják vizsgálni annak a lehetőségét, miként kompenzálják azokat, akik Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei autópálya-matricát vettek, de azt a lezárás miatt nem tudják kihasználni.

Ezt is ajánljuk a témában

Mivel az M30-as megépítésére 354 milliárd forintot költöttek el, ezért is sérelmezi, hogy már az átadás után fél évvel bekövetkezett az első műszaki hiba.
Sajtóinformációk szerint a tárcavezető kilátásba helyezte a Strabag Magyarországról való kitiltását, amennyiben a M30-as helyreállítása nem a várt módon történik. 

Nyitókép:Lázár János Facebook-oldala

Összesen 55 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csapláros
2025. február 18. 13:07
syntheticcsapláros 2025. február 18. 09:35 ..."Várjuk az orvoslást, "... MILYEN ORVOSLÁST a fideszes kátyús AUTÓPÁLYA vonatkozásban, amikor MOST van orvoslás ??? Ismétlem : sorold a fideszes kátyús autópályákat !
Válasz erre
1
0
fogas paduc
2025. február 18. 10:14
Synthetic-nek!: Én még emlékszem arra amikor Lotz Károly eladta az autópálya koncessziókat - pl az AKA-nak, s, hogy arra külön figyelmet fordítottak a szerződésben, hogy a mellettük futó főútvonalat nem szabad felújítani. Aztán az AKA-nak meg kellett volna építeni az M5-t Szegedig 2003 decemberéig, mert ha nem, akkor a koncesszió visszaszáll az államra. Mit csinált hát a MEdgyessi kormány? - 2003 márciusában visszavásárolta a jogokat, mert az AKA nem tudta megépíteni az autópályát..... Ja, az AKA meg úgy kalkulált, hogy egy Kmét - Bp 1x út 1080 akkori HUF volt, hogy az elenyésző autópálya forgalom miatt alig kell költenie a karbantartásra s az állami bérleti díj meg tiszta haszon... Azért időnként rendet rakhatnál már a fejedben, legalább azt a 3 idegsejted tedd helyre az agyad helyén.
Válasz erre
8
0
Kétes
2025. február 18. 09:43
Régi Strabag taktika, hogy a pályatest alatti részeket gyorsan visszatakarják. Így nem vagy csak nehezen lehet az útalap elkészítésénél felhasznált anyagokat minőségi és mennyiségi szempontból, valamit az építési munkák szakszerűségét ellenőrizni. A mintaszelvényeket és mintavételi helyeket pedig ott jelölik ki, ahol tudják, hogy a kiviteli terveknek megfelelő munkát végezte. Elszámolni viszont az előírt mennyiséget és minőséget számolják el. Ha mindenhol csak 1-2-3 százalékot csaltak el, az is 10 milliárdos el nem végzett munkát jelent. Lázár nem naív. A Műegyetem pedig azért kellett, mert az építési helyszíni dokumentációk (hogy is mondjam?) nem a teljes igazságot tartalmazzák! A bíróság pedig jobb híján ezeket veszi alapul, amíg be nem bizonyosodik a turpisság! Na! Ezért kell bizonyára nem kevés pénzért a Műegyetem szakvéleménye és feltáró munkája!
Válasz erre
13
0
Kormánypárti2
2025. február 18. 09:26
Haladár aladárék szerint egy szót sem kellene szólni, nem illik bántani a külfődi strabagdemokratákat mer csak. A szart is ki kell perelni belőlük!
Válasz erre
17
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!