Magyar beszállítókat károsított meg az egyik legnagyobb áruházlánc, nem maradt el a büntetés

Jókora bírságot szabott ki a GVH.

Elfelejtették közölni a meghirdetett akció feltételeit.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora, ezért több mint 35 millió forintos bírságot szabott ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – jelentette be pénteki közleményében a hatóság.
A cég egy 2023 őszi akciójában kétezer forint kedvezményt és ingyenes szállítást ígért,
azt ugyanakkor nem közölte, hogy ez csak a hatezer forint feletti rendelésekre vonatkozott.
A vállalkozás késleltette a GVH eljárását, ezért a versenyfelügyeleti bírságon felül 20 millió forint eljárási bírságot is kiszabott rá a GVH Versenytanácsa, amit a cég már be is fizetett.
A GVH szerint az ételkiszállító cég 2024. június 14-20. között nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a rendszerhasználati díj felszámításáról.
Mindezek alapján
a GVH Versenytanácsa összesen 35,2 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
Mindez arra hívja fel az eljárás alá vont vállalkozások figyelmét, hogy az adatszolgáltatási kötelezettségüknek pontosan és határidőben kell eleget tenniük – hangsúlyozta a GVH.
A konkrét ügy kapcsán a GVH arra hívja fel a figyelmet, hogyha egy vállalkozás árkedvezményt ígér és annak érvényesítése valamilyen feltételhez van kötve, akkor azt a kedvezmény hirdetésével egyidejűleg, egyértelműen kommunikálnia kell a fogyasztók felé.
(MTI)
Nyitókép:YouTube