Itt a teljes, részletes Országos Gimnáziumi Rangsor

Elérhető az MCC-Oktatási Hivatal Országos Gimnáziumi Rangsora részletes bontásokkal, bővített adatsorokkal.

Az MCC-OH Országos Gimnáziumi Rangsora új módszertan mentén született, hét objektív szempont alapján értékelték az intézményeket.
A munka során jó volt látni, hogy milyen kitűnő gimnáziumok, nagyszerű tanárok és diákok vannak Magyarországon – mondta kedden délelőtt a Várkert Bazárban Szalai Zoltán főigazgató (egyben a Mandiner főszerkesztője) az MCC Országos Gimnáziumi Rangsor díjátadó gáláján, amelyen a 100 legjobb intézmény képviselőit – ebből 42 budapesti, 58 vidéki – díjazták. Az MCC és az Oktatási Hivatal munkatársai hiteles módszertannal, szakértői munkával állítottak össze egy olyan pillanatképet a középiskolákról, amely tájékoztatást nyújt a teljesítményükről – közölte.
Ezt is ajánljuk a témában
Elérhető az MCC-Oktatási Hivatal Országos Gimnáziumi Rangsora részletes bontásokkal, bővített adatsorokkal.
Ezt is ajánljuk a témában
Az MCC és az Oktatási Hivatal rangsora Magyarország 100 legjobb gimnáziumát mutatja be, a lista ma megjelent hetilapunkban olvasható!
Szalai Zoltán kijelentette, négyszáz gimnázium teljesítményét, elismertségét vizsgálták a szakemberek, a köznevelési rendszerben működő szakgimnáziumok nem tartoztak bele ebbe a körbe.
Az új módszertan eredményeképp hét objektív szempont alapján elemezték az intézményeket, és a végső összesítésnél minden indikátort azonos súllyal vettek számításba.
A szempontokat úgy válogatták össze, hogy azok az iskolák megítélését, az ott folyó tanulmányi munka eredményességét és a tehetséggondozás hatékonyságát jellemezzék. A rangsor előkészítésében és módszertanának megalkotásában részt vettek a gyakorló gimnáziumi iskolaigazgatók is.
Ezt követően Maruzsa Zoltán köszöntötte a résztvevőket és gratulált az eredményükhöz. A Belügyminisztérium köznevelési államtitkára is elmondta, komplex mutatók alapján végezték a vizsgálatokat, s az eredmények a szülők és a diákok tájékozódását segítik. Majd közölte, hogy egy oktatási intézmény esetén az abszolút teljesítmény mellett a hozzáadott értéket is fontos elemezni, ez a rangsor azonban az első szempontra fókuszál.
Maruzsa arról is beszélt, hogy
megtörtént a pedagógusok béremelése, növekszik a tanárok száma, a jövőben megkezdődhet a fiatalítás.
S arra hívta fel az intézmények igazgatóinak a figyelmét, hogy a mostani eredmény a pillanatnyi helyzetet tükrözik, ne elégedjenek meg ezzel az állapottal, ne dőljenek hátra, tegyék még jobbá a gimnáziumukat.
A gála legünnepélyesebb pillanatai azok voltak, amikor a díjazottak felvonultak a színpadra. Elsőként minden vármegye legjobb gimnáziumainak képviselői, majd az ország tíz legjobbja, fordított sorrendben.
Ezt is ajánljuk a témában
Elérhető az MCC-Oktatási Hivatal Országos Gimnáziumi Rangsora részletes bontásokkal, bővített adatsorokkal.
A rangsoroláshoz használt szempontok:
– a gimnáziumi tanulók és iskoláik felsőoktatási felvételi eredményei;
– a tizedik évfolyamos tanulók matematika- és szövegértés-kompetenciamérési eredményeinek átlaga;
– a gimnáziumi tanulók összes közép- és emelt szintű érettségivizsga-eredményének átlaga;
– a gimnáziumi emelt szintű érettségi vizsgák számának aránya;
– a gimnáziumi felvételihez első helyen írt középiskolai központi eredmények;
– a gimnáziumokba első helyen jelentkezők aránya;
– a gimnáziumokban az OKTV-döntős tanulók száma.
Az ország 10 legjobb intézménye
1. Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
2. ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium
3. Lovassy László Gimnázium
4. Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium
5. Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium
6. Eötvös József Gimnázium
7. ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium
8. Berzsenyi Dániel Gimnázium
9. Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium, Technikum és Szakképző Iskola
10. Szent István Gimnázium
Kőrösis diák: Az MCC rangsora reálisabb, mint a hvg-é
Kiváló és összetartó a közösség, családias a hangulat, az igazgató, a tanárok és a tanulók közösen dolgoznak azért, hogy mind a gimnázium, mind a diákok minél jobb eredményeket érjenek el – mondta el a Mandinernek Kiss Ákos. A Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium 11-es tanulója kijelentette,
örömteli meglepetést okozott a számára, hogy ilyen sikeres, ötödik lett a gimnáziuma az országos rangsorban, mert a hvg-nél nem szoktak ennyire előkelő helyen végezni.
Szerinte az MCC rangsora a módszertani szempontjai alapján reálisabb képet tükröz – fogalmazott Kiss Ákos, aki érettségi után az ELTE joghallgatója szeretne lenni.
Nyitóképünk: A díjátadó, fotó: MCC, Gyurkovics Tamás