Őrizetbe vettek egy fiatalt, aki négy iskolába küldött fenyegető e-mailt
A hódmezővásárhelyi tinédzser indítéka az volt, hogy elkerülje a másnapi iskolát.
A légitársaság több mint 80 millió forintos visszatérítést vállalt.
A Wizz Air Hungary Zrt. több ezer utasának nyújt visszatérítést, miután a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A GVH vizsgálata feltárta, hogy a cég 2022 decembere és 2023 májusa között nem tájékoztatta megfelelően az utasokat arról, hogy a retúrjeggyel rendelkező, visszafelé utazó ügyfelek a mobiltelefonjuk böngészőjén keresztül „nem tudják elvégezni” az ingyenes online utasfelvételt.
Emiatt sok utasnak a repülőtéren kellett elvégeznie a bejelentkezést, ami további 40 eurós költséget jelentett számukra.
A versenyfelügyeleti eljárás során a Wizz Air elismerte a műszaki hibát, és nem vitatta a GVH által feltárt tényállást. A cég már az eljárás megkezdése előtt megkezdte az érintett utasok kártalanítását, végül pedig vállalta, hogy az utasfelvételi díj 120%-át kredit formájában jóváírja az érintetteknek. A kompenzáció összegének „100%-a egy éven belül pénzben is lehívható”,
a visszatérítések összértéke meghaladja a 80 millió forintot.
A GVH Versenytanácsa az ügy vizsgálata során arra a következtetésre jutott, hogy a kiszabható bírság mértéke alacsonyabb lenne, mint a Wizz Air által önként vállalt visszatérítés és egyéb jóvátételi lépések. A hatóság hangsúlyozta, hogy kiemelt célja, hogy a jogsértést elszenvedő fogyasztók „közvetlen, pénzbeli visszatérítésben, kártalanításban” részesüljenek.
A Wizz Airt a jogsértés megállapítása mellett arra is kötelezték, hogy a vállalt megfelelési fejlesztéseket hajtsa végre, és ezek teljesítését igazolja. Az érintett utasokat e-mailben és mobilapplikáción keresztül kell értesítenie a jóváírás tényéről, annak felhasználhatóságáról, valamint magyar nyelvű honlapján és applikációjában egyértelmű, közérthető tájékoztatást kell közzétennie. A GVH utóvizsgálatot fog végezni annak ellenőrzésére, hogy a cég maradéktalanul teljesíti-e a kötelezettségeit, és amennyiben nem, akkor bírságot szabhat ki.
A versenyhatóság az ügy kapcsán ismét felhívta a légitársaságok figyelmét arra, hogy „a jegyeladással kapcsolatos információikat minden esetben átláthatóan tegyék közzé”, és gondoskodjanak róla, hogy a fogyasztók számára érthetően és egyértelműen kommunikálják a szolgáltatásaik feltételeit.
Nyitókép: Daniel Dorko / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP
***
Ezt is ajánljuk a témában
A hódmezővásárhelyi tinédzser indítéka az volt, hogy elkerülje a másnapi iskolát.