Ez már Magyar Péter rajongóinak is sok – teljesen kiakadtak Tisza-vezér újabb kamuposztja miatt
Egy felhasználó azt írta, „most már tényleg valakinek át kéne nézni miket posztol, mert ez a szavahihetősége kárára megy”.
A miniszter állítja: nem Magyar Péter hozta el a csodát, hanem ők követtek el egy hibát.
Nyitókép: Egyenes beszéd
Lázár János volt az Egyenes beszéd vendége. A miniszter azzal indított, hogy elmondta, 2022-ben, amikor belépett a kormányzatba, akkor rendet kellett tenni a költségvetésben és a kötelezettségvállalások oldalán.
„Az én tárcám 6000 milliárdnyi új és folyamatban lévő beruházást kezel. 11 ezer milliárdból 5000 milliárdot megszüntettünk, a másik felét pedig meghagytuk (...) A kérdés az, hogy lesznek-e magánberuházások, például lakásépítések Budapesten 2025-26-ban, hiszen az állami beruházások lassabban haladnak” – jegyezte meg, hozzátéve, hogy uniós pénzek híján vagyunk, ez nyomja rá a fejlesztések felfüggesztésére a bélyegét, ez az oka annak, hogy számos fejlesztést el kellett halasztani.
Lázár János arról is beszélt,
hogy a közlekedéshez most bevonnak állami- és magánforrást, hitelt, illetve az utasoktól is beszedik a jegyet.
A miniszter elárulta: folyamatos tárgyalások vannak Brüsszellel. „Alapvetően politikai okai vannak annak, hogy visszatartják a pénzt, nem jogi és gazdasági jellegű okok. Kíváncsian várom, hogy az új Bizottság majd milyen irányba fogja terelni a tárgyalásokat Magyarországgal. Az országnak az az érdeke, hogy minden pénzt megkapjon, ami neki jár. Arra még nem volt példa az Unió történetében, hogy ha valakinek valami járt, akkor ne kapta volna meg” – fogalmazott. Lázár János aláhúzta: ő nagyon óvatos mindezzel, hiszen az ő tárcáját ez nagyon nagy mértékben érinti.
Sok közlekedési beruházás azért halad lassan, mert pont ebben az ágazatban vannak a legnagyobb felfüggesztések”
– jegyezte meg.
Lázár leszögezte: minden budapesti beruházást abba az irányba kell terelni, hogy gazdasági növekedést generáljon.
A miniszter azt szeretné, ha 2025-26-ban az összes magyar pályaudvaron történne valami, ami jó az utasoknak és az ott dolgozóknak is.
Vannak olyan pályaudvarok, amiket át lehetne alakítani kereskedelmi központokká.
Maradna részben vasúti funkció (például a Déli-pályaudvaron), de a felesleges és üresen álló területeket lehetne kereskedelmi céllal” – mondta, hozzátéve, hogy ez egyáltalán nem privatizációt jelent. „Be akarjuk vonni a budapesti magyar magántőkét, hogy építse újjá teljes egészében a Nyugatit, a Keletit, a Délit, Kelenföldet, illetve Szeged, Debrecen és Győr pályaudvarát, amiből a magyar állam és a MÁV is hasznot remél” – fogalmazott.
Lázár kifejtette: a legfontosabb, hogy invesztálni kell a MÁV-ba, járműveket kell vásárolni.
Pénzt kell költeni 25 év után végre az ország közlekedési rendszerére”
– jelentette ki.
Magyar Péter feltűnése kapcsán Lázár úgy fogalmazott, hogy kevésbé Magyar érdeme a mostanra kialakult helyzet, mint inkább a kegyelmi-ügy, a köztársasági elnök és az igazságügyi miniszter lemondása.
„A Fidesz megrendült kívülről és belülről is ennek az ügynek a hatására. 2024-ben egy óriási veszteséget szenvedtünk el (...) ennek hosszan tartó következményei vannak.
Nem Magyar Péter hozta el a csodát, hanem mi követtünk el egy hibát”
– mondta Lázár, hozzátéve, hogy azt nem tudja, hogy a 2026-os választást emiatt a Fidesz elveszítheti-e, de az biztos, hogy az eredményen látszani fog, bármi is legyen az.
„Miután 14 év óta kormányozzuk az országot, az idő adott esetben nem nekünk dolgozik, a gazdasági körülmények nem nekünk dolgoznak, az EU ellenünk dolgozik, tehát nem vagyunk könnyű helyzetben. A kérdés, hogy tudunk-e mi, fideszesek jobb ajánlatot tenni.
Én nagyon hiszek abban, hogy a Fidesznél csak a Fidesz a jobb.
Mi tudjuk megújítani az országot és magunkat is” – szögezte le. Lázár szerint Magyar Péter alá fogja rendelni az ország érdekeit a brüsszeli elit érdekeinek. Menczer fellépéséről pedig elmondta: errefelé tart a politikai kommunikáció, s bár ő maga nem örül ennek, de mint fogalmaz, „amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten”.
„Magyar Péter az az ember volt, aki felvette a MÁV-Volán csoportban az igazgatósági díjat, addig nem volt baj, most, hogy nem kapja már, azóta hirtelen van probléma, ezt árulásnak tekintem” – szögezte le Lázár.