Sok volt a panasz, bekeményít az ételfutároknál a Nemzetgazdasági Minisztérium

2024. november 04. 13:07

Szigorú ellenőrzést kapnak a cégek.

2024. november 04. 13:07

Nyitókép illusztráció. Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László

A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál – közölte a tárca az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A közleményben hangsúlyozták, hogy az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. A jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát is. 

Jelentősebb problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy az ígért kiszállítási határidőnél jelentősen később érkeznek meg az ételek, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, illetve, hogy a kiszállítás nem megfelelő. A nemzetgazdasági miniszter ezekre a panaszokra tekintettel, a fogyasztók védelme érdekében rendkívüli vizsgálatot rendelt el ezeknél a vállalkozásoknál.

Közölték, hogy a kormányhivatal próbavásárlással egybekötött ellenőrzése négy területre kiemelten fókuszál:

  1. a kiszállított ételek minőségének és állapotának megfelelősége (pl. kihűlt, kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott),
  2. a jelzett kiszállítási idő betartása (pl. jelentős késéssel érkezett meg),
  3. az árakkal kapcsolatos problémák (pl. különböző jogcímeken történő többletdíjak felszámítása, így kiszállítási díj, szolgáltatási díj),
  4. a fogyasztó kompenzációja (pl. fogyasztói sérelem esetén vállalnak-e kompenzációt, illetve azt ténylegesen biztosítják-e; visszakapja-e valójában a vételárat a fogyasztó végső esetben).

Hozzátették, hogy a fentieken túl az ellenőrzés kiterjed továbbá a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre.

A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatal a magyar családok védelme érdekében határozottan fellép, jogsértés esetén pedig megteszi a szükséges intézkedéseket azért, hogy a vásárlók teljeskörűen és hatékonyan élhessenek fogyasztói jogaikkal – zárták a kommünikét. 

 

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
jóember
2024. november 04. 18:03
Én javaslom, hogy a vebáruházakat is mogyorózzákmeg egy kicsit, mert már ezek is a lenyúlásra hajtanak. Én már csak a temun meg az aliexpresszen rendelek, mert azok nem csapnak be. Lehet, hogy van még néhány vebshop, ami normális, de az utóbbi időben három is becsapott. Ezek, mint utólag kiderült, magyarnak látszatják magukat, de valójában egyik sem az, szlovák vagy, vagy cseh vebhelyek. Ezekben az a közös, hogy egyik sem érhető el ha probléma adódik, másrészt meg, mivel számlát nem adnak jótállás sincs a termékre, hiába ír elő a jog 1 vagy 2 évet. Korábban nagyon jól működött ez a fajta kereskedelem, de mára teljesen lezüllött.
kiss.istvan770
2024. november 04. 16:30 Szerkesztve
Eszembe sem jutna mostanában kaját rendelni futárral. A gergőkéék által importált "munkaerő" a padokon, plázák előtt nyomkodja az okosabbik felét, vagy egymással dumálnak, közben kihűl, felborul az étel, - amikor "dolgoznak" akkor közveszélyesen közlekednek.
Mandiner444hu
2024. november 04. 14:54
paki munkamorál
Pernahajder
2024. november 04. 14:43
A fogyasztóvédők visznek magukkal indián tolmácsot is? Anélkül nehezen állítják meg a járdán ámokfutó orbán-migrácsokat!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!