Brüsszelben és Bécsben is felkapták a fejüket: fontos versenyt nyert meg Budapest

2024. november 21. 15:34

Nem akármiben nyomtuk le a versenytársakat.

2024. november 21. 15:34
Turkey evacuates its citizens from Hungary amid pandemic

Nyitókép: Arpad Kurucz / ANADOLU AGENCY / Anadolu via AFP

Nem csökken a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér vonzereje, ugyanis a turisták egyre nagyobb számban használják a magyar főváros légikikötőjét. Ezek mellett a teherszállítás szempontjából is egyre komolyabb vonzereje van Budapestnek, ugyanis a Budapest Airport csütörtöki tájékoztatása szerint soha nem látott áru- és személyforgalmat tudhat maga mögött a budapesti repülőtér idén. Mint arról a Világgazdaság beszámolt: 

a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport elnyerte az Év Cargo Repülőtere díjat, és a 2. terminál hivatalosan is akadálymentesített területnek számít.

Rengeteg az utas

Az idei első tíz hónapban csaknem 14,7 millió utas fordult meg a fővárosi légikikötőben, amely nemcsak a tavalyi adatot haladta meg 19 százalékkal, hanem az eddigi rekordévnek számító 2019-es eredményt is 8 százalékkal.

Az utasszám növekedése októberben sem torpant meg, akkor 1,6 millióan használták a repülőteret. Októberben az induló utasok körében a legnépszerűbb desztinációk közé tartozott London, Isztambul, Milánó és Párizs.

Neves díjat zsebelt be Budapest

Mint kiderült: az európai régióban az Év Cargo Repülőtere díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a szingapúri Payload Asia Awardson. Az elismerést a légiáru-szállítás, valamint a budapesti cargoközösség együttműködésének fejlesztéséért kapta a vállalat, amellyel a magyar főváros repülőtere olyan jelentős európai légikikötőket utasított maga mögé a versenyben, mint Bécs, Brüsszel és Liege.

A jelentések szerint az év első tíz hónapjában csaknem 241 ezer tonna árut kezeltek a budapesti repülőtéren, ami 50 százalékkal meghaladja a tavalyi év januártól októberig tartó időszakát. A tavalyi októberhez képest pedig 45 százalékkal 29 ezer tonnára nőtt a magyar főváros repülőterén kezelt árumennyiség az idei tizedik hónapban.

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2024. november 23. 08:48
Amúgy több értelme lenne az országos vasúti hálózatba bekötni a repteret mint, külön vasútüzemet építeni. Vagy ha már ez a cél, akkor miért nem a 3-as metró megy ki addig? A vasútba integrálással a vidék reptere is lehetne, keletről mindenképp, de a Déli körvasúttal nyugatról és délről is. Hány embert nem kellene oda-vissza autózni. Az a bőrönd, amivel a gépre száll, az a vonaton is kényelmesen elvan. Legolcsóbb megoldás: állomás a Market Central mellé, a terminálig meg drótkötél és kabinos lift. Pár milliárdból megvan. Nagyobb kapacitást tudna, mint a buszok.
Kristály
2024. november 22. 07:21
Büszke vagyok repülőtér tulajdonos vagyok legalábis részese mint magyar. Emlékezzünk vissza Gyurcsányék még a nagykövetségeket is be akarták zárni és eladni ha eladható volt. A moszkvait el is adták Se pénz se nagykövetség. Na az lett volna elszigeteltség.
bagira004
2024. november 22. 05:24
Gyurcsánynénak-Magyar P-nek kommunistáknak ismét lesz mit elherdálni , Gyurcsány elherdált állami vagyonokat Orbán kormány visszavásárolta .
files32
2024. november 21. 19:18
Nagy a csend Ausztria előzéséről, vagy csak az index szart be.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!