Bemutatták, mit felejtenek el rendszeresen Karácsony Gergelyék
Fontos tárgyalást tartottak ma Budapesten, ahol szóba került, mire nem szokott figyelni a főváros.
Nem akármiben nyomtuk le a versenytársakat.
Nyitókép: Arpad Kurucz / ANADOLU AGENCY / Anadolu via AFP
Nem csökken a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér vonzereje, ugyanis a turisták egyre nagyobb számban használják a magyar főváros légikikötőjét. Ezek mellett a teherszállítás szempontjából is egyre komolyabb vonzereje van Budapestnek, ugyanis a Budapest Airport csütörtöki tájékoztatása szerint soha nem látott áru- és személyforgalmat tudhat maga mögött a budapesti repülőtér idén. Mint arról a Világgazdaság beszámolt:
a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport elnyerte az Év Cargo Repülőtere díjat, és a 2. terminál hivatalosan is akadálymentesített területnek számít.
Az idei első tíz hónapban csaknem 14,7 millió utas fordult meg a fővárosi légikikötőben, amely nemcsak a tavalyi adatot haladta meg 19 százalékkal, hanem az eddigi rekordévnek számító 2019-es eredményt is 8 százalékkal.
Az utasszám növekedése októberben sem torpant meg, akkor 1,6 millióan használták a repülőteret. Októberben az induló utasok körében a legnépszerűbb desztinációk közé tartozott London, Isztambul, Milánó és Párizs.
Mint kiderült: az európai régióban az Év Cargo Repülőtere díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a szingapúri Payload Asia Awardson. Az elismerést a légiáru-szállítás, valamint a budapesti cargoközösség együttműködésének fejlesztéséért kapta a vállalat, amellyel a magyar főváros repülőtere olyan jelentős európai légikikötőket utasított maga mögé a versenyben, mint Bécs, Brüsszel és Liege.
A jelentések szerint az év első tíz hónapjában csaknem 241 ezer tonna árut kezeltek a budapesti repülőtéren, ami 50 százalékkal meghaladja a tavalyi év januártól októberig tartó időszakát. A tavalyi októberhez képest pedig 45 százalékkal 29 ezer tonnára nőtt a magyar főváros repülőterén kezelt árumennyiség az idei tizedik hónapban.