Győrfi Pál: hatalmas károkat okoz a mentőszolgálat elleni lejárató kampány

Az Országos Mentőszolgálat szóvivője kikérte a szervezet nevében a hangulatkeltést.

Október 1-jén Budapesten is elindult a vármegyékben már működő ügyeleti rendszer. A tapasztalatokról és kritikákról Csató Gábort, az Országos Mentőszolgálat főigazgatóját kérdeztük.
Nyitókép: MTI/MTVA/Oláh Tibor
Baranya Róbert és Szalai Laura írása a Mandiner-hetilapban
„Egy több mint ötvenéves rendszerhez nyúltunk hozzá az előző másfél-két évben” – mondja a Mandinernek az egységes alapellátási ügyeleti rendszer budapesti bevezetése kapcsán az Országos Mentőszolgálat főigazgatója. Kifejti: azt tapasztalták, hogy az utóbbi években heterogénné vált az országban az ügyeleti ellátás. Ha egy betegnek a rendelési időn kívül keletkezett olyan panasza, amellyel nem tud várni másnapig, akkor megpróbált ügyeletet keresni, de nem mindenhol járt sikerrel, egyes területeken nemhogy orvos, de még felsőfokú egészségügyi dolgozó sem volt. Hozzáteszi, hogy ilyen esetekben vagy hívták a mentőket, vagy a páciens bement valamelyik sürgősségi osztályra.