Fotó: képernyőkép
„Az én országom nagyban épít a kínai akkumulátorokra és az elektromos autókra. A CATL és más kínai gyártók, valamint a BYDL mind komoly befektetéseket eszközölnek Magyarországon. Elemzők szerint a magyar kormány az elektromos autók ellátási láncának német és kínai szereplőinek találkozási pontjává kíván válni. Ön szerint működhet egy ilyen stratégia, tekintettel arra az ellentétes európai törekvésre, hogy csökkentsék a kínai zöld infrastruktúrától való függőséget?” – kérdezte Gulyás Márton a Partizánban Adam Tooze amerikai történészt, aki magát technokrataként pozicionálta a műsorban.
Az adás első húsz perce az amerikai választásokról, főleg Trump táboráról szólt, majd kitértek a német helyzetre és Mario Draghi EU-s versenyképességi jelentésére. Ezek után tette fel Tooze-nak a fenti kérdést Gulyás Márton.
Tooze a kissé meglepett Gulyásnak így válaszolt:
„Nem könnyű szívvel mondom ezt magának, mint magyar embernek, de nekem ez legalábbis racionális stratégiának tűnik. Szerintem lenyűgözően koherens vízió egy olyan játékosnak, mint Magyarország, mert önök rendkívül kiszolgáltatott helyzetben vannak a belsőégésű motorok iparában, és az európai gépjárműipar szerintem vagy együttműködik és lehetőségeket talál szinergisztikus együttműködésre Kínával, vagy valóban komor jövő elé néz.