Alaposan rászedtek egy tolnai nőt: ötmillió forintot loptak el a számlájáról

2024. szeptember 04. 15:08

Az ismeretlen csalók egy pénzintézet és a rendőrség alkalmazottjának adták ki magukat.

2024. szeptember 04. 15:08
null

Nyitókép: MTI/EPA/Roman Pilipej

A tolnai nő – aki a napokban tett feljelentést – először egy férfitól kapott hívást, aki banki alkalmazottnak adta ki magát, ezt követően egy másik hölgy is jelentkezett, aki nyomozónak adta ki magát. A férfi azt állította, hogy ismeretlenek háromszor próbáltak meg alkalmanként kilencvenezer forintot leemelni a számlájáról, de a rendőrséggel már nyomon követik a tetteseket – írta meg a Teol.

Ezután arra kérte a nőt, hogy töltse le a Supremo Mobile Assist nevű alkalmazást, nehogy újra áldozattá váljon. Azt is javasolta, hogy a telepítés során tartsa a telefonját képernyővel lefelé. A folyamat majdnem három órát vett igénybe, és mire a nő rájött, hogy valami nincs rendben, már késő volt:

az egyik bankszámlájáról csaknem ötmillió forintot emeltek le.

Se a bankok, se a rendőrség nem kérik, hogy távoli hozzáférést biztosító programokat telepítsenek az eszközeikre. Emellett 

senki ne adja meg ismeretleneknek a személyes, banki vagy bankkártyaadatait és biztonsági kódjait!

Az online csalásokkal kapcsolatban a kiberpajzs.hu oldalon további hasznos információkat találhatnak.

Forrás: Tolna Vármegyei Hírportál

***

 

Összesen 57 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
orion8
2024. szeptember 05. 08:58
Eleve nem értem, ha letölti ezt az alkalmazást hogyan férnek hozzá a készülékéhez távolról? Még kell az ID és a jelszó is + internet hozzáférés + a bankfiók jóváhagyó SMS-t küld ha valamilyen tranzakciót hajtanak végre.
rizotto
2024. szeptember 04. 17:30
"Patika Supremo Mobile Assist --- miből tudhatta volna a nő hogy ez egy távletöltő alkalmazás?" Hogy honnan? Ahonnan letöltötte. A Google Play a következő leírást adja a nevezett alkalmazásról: "A Supremo Mobile Assist valós idejű hibaelhárítást tesz lehetővé a mobileszközökhöz való gyors és biztonságos csatlakozással. A távoli felhasználó bármilyen Windows és Mac számítógépről vagy Android és iOS eszközről csatlakozhat Android okostelefonjához és táblagépéhez a Supremo segítségével." Azért kellett lefordítani a telefonját, hogy ne lássa mit művel rajta a távoli hozzáférő. Ehhez azért valóban egysejtűnek kell lenni, hogy valaki ilyenbe belemenjen.
SyncBaer
2024. szeptember 04. 17:23
Sajnálom a szerencsétlen károsultat. De nem minősítek. Valaha, a 4-6-os villamossal jártunk munkába/ból, 4-5 kollégámmal. Hazafelé, csak ritkán utaztunk együtt és egy ilyen alkalommal, legidősebb barátunkat kizsebelték. Többen lehülyézték és „okos” tanácsokat mondtak, hogy így kell állni, úgy kell nézni, ide kell tenni, stb.. Egy hét múlva a leghangosabb mindentudónak vitték el a bukszáját ugyanazon a 4 megállós szakaszon. Szóval csak szerényen: ma nekem, holnap neked!
ihavrilla
2024. szeptember 04. 16:35
Nem az a gond, hogy milyen alkalmazást használnak. Az nem számít. Nem kell hülyének lenni! Az a hülye, aki megad olyan számot vagy kódot, ami csak az átutaláshoz szükséges. A bank minden adathoz hozzáfér, nincs szüksége "egyeztetésre". A bank simán tudja zárolni a számlát probléma esetén. Egyetlen megoldás a zárolás és utána szigorúan SZEMÉLYES ügyintézés! Ez nem a technika hibája, hanem az agyé. Meglehet, hogy a szerencsétlen az iskolai mobilozás élharcosa.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!