Esélye sem volt a kerékpárosnak: videón az Árpád hídi baleset
Spontán gyorsulási verseny áldozata lett a biciklis.
Egy éve történt az Árpád-hídi ámokfutásos gázolás.
Már egy éve, 2013. július elsején hajnalban (azaz előző éjszaka) gázolták el az Árpád-hídon azt a 26 éves, teljesen szabályosan közlekedő biciklist, aki három autó, két BMW és egy Mercedes spontán versenyének lett az áldozata.
A 700 lóerősre feltuningolt Mercedes sofőrje ugyanis elvesztette uralmát a kocsi felett, nekirohant a szalagkorlátnak, át is szakította azt, és elütötte az épp ott járó biciklist, akinek két végtagja is leszakadt, majd a kórházba szállítás közben meghalt.
A RACE-001-es rendszámú Mercedes 34 éves, ámokfutó sofőrjét letartóztatták, de októberben kiengedték a börtönből, és nyomkövetővel a lábán szabadon engedték.
A 24.hu megtudta, azóta ezen is enyhített a bíróság. A férfival szemben már csak annyi kényszerintézkedés van érvényben, hogy nem hagyhatja el Budapest közigazgatási határát. Vagyis
szabadon mozoghat a fővárosban, de a nyomkövetőt továbbra is viselnie kell.
A Fővárosi Főügyészségtől a lap megtudta, hogy fellebbeztek a döntés ellen. Az ügyben még folyamatban van a nyomozás, tehát egyelőre nem emeltek vádat.
Az ügyben két gyanúsított van: a Mercedes sofőrjét halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével, a versenyzésben résztvevő egyik BMW sofőrjét közúti baleset gondatlan okozásának vétségével gyanúsítja a rendőrség. Utóbbi gyanúsított szabadlábon védekezik. A 34 éves Mercedes-sofőr beismerte bűnösségét, de tagadta a versenyzést a vallomásában. Azt elismerte, hogy gyorsan ment, de állítása szerint csak azért taposott a gázba, mert túl közel ért hozzá a mögötte gyorsan érkező BMW.
Az igazságügyi szakértői vélemény alapján
a Mercedes legalább 137 kilométer/órával haladt, noha csak 70 kilométeres sebesség megengedett a hídon.
Azt is megállapították, hogy az autó menetstabilizátora ki volt kapcsolva. Azt pedig vizsgálják, hogy a feltuningolt autók közül bármelyik esetében felmerül-e, hogy illegálisan növelték az autó teljesítményét.
Mint írják: a Mercedest vezető férfi már máskor is okozott balesetet; épp 13 büntetőpontja volt. Ennek azért van jelentősége, mert ez az a pillanat, amikor a nyilvántartást vezető hatóság értesíti a járművezetőt, hogy a pontjainak száma kritikus szintet ért el, és tájékoztatja a pontok csökkentését eredményező önkéntes utánképzés lehetőségéről, egyben figyelmezteti a felső pontérték elérésének következményeire is.
Ezt is ajánljuk a témában
Spontán gyorsulási verseny áldozata lett a biciklis.