Az Uber újabb érkezése abból a szempontból érthető, hogy az elmúlt években (a koronavírus-járvány után) a Magyarországra érkező turisták száma fokozatosan nőtt, ők elsősorban a bejáratott taxikat szeretik használni, ezzel is magyarázható a piacon már meghatározó Bolt előnye. Mivel azonban az amerikai szolgáltató világszerte ismert márka, bejáratott szolgáltatást nyújt, értelemszerűen rögvest előnyből indul, hiszen a turisták ismerik, biztonságosnak tartják, még ha nem is tudják, hogy hivatalosan pont ugyanannyiba kerül az Uberrel utazni Budapesten, mint akármelyik másik társasággal – épp a fix tarifáknak köszönhetően.
Az Uber nem önmagában tér vissza, a Főtaxival lép speciális fúzióba egy leányvállalaton keresztül, az utasoknak nem lesz átjárás a két applikáció és cég között. Hasonló folyamat zajlik éppen még a Gett nevű fuvarszervező ügyében, amely az itthon már elérhető Taximmal szerződött, így nemsokára egy újabb nagy taximárka érkezik Magyarországra – színezve a taxipiacot.
Same same, but different
Külföldön az Uber amúgy nem hiába lett messze piacvezető, a sofőrök nem feltétlenül hivatásos sofőrök, az autók pedig nem a szó klasszikus értelmében vett taxik, emiatt pedig jóval a taxik díjazása alatt tudják vinni az utasokat. Itthon ez nincs így, a fővárosban, a már említett hatósági áraknak „köszönhetően” nincs verseny, az alapdíj 1100 Ft, az útdíj. 440 Ft kilométerenként, míg a várakozás percenként 110 Ft-ba kerül.
Az Uber akkor tud majd kitűnni a konkurencia körül –ha az alapból bejáratott brandet nem nézzük–, ha sokkal több sofőr lesz flottájukban, mint a konkurenciának, hamarabb ér az utashoz a taxis. A cég vezetője az indulás előtt nagyinterjút adott a Telexnek, Kardos Eszter ügyvezető itt elmondta, hogy 2500 sofőrrel indultak a hónap közepén, ám folyamatosak az érkezők.