Magyar álhírterjesztéssel vádolta Kocsist – csattanós választ adott a frakcióvezető
„Akiket felzaklatott az a téves hír, hogy szír volt az elkövető, és megnyugodtak, amikor kiderült, hogy szaúdi, azoktól elnézést kérek!” – írta a frakcióvezető.
Az újságíró szerint a jelenlegi Fidesz-kormány ugyanazt teszi, mint az '50-es években Rákosiék.
Nyitókép: Youtube-képernyőfotó
„Rákositól Rákay Philipig: a kurzusfilmek hasznáról és káráról” – címmel jelentetett meg véleménycikket a Napunk portálján Parászka Boróka. Az újságíró nem kevesebbre vállalkozik, minthogy párhuzamot állít a jelenlegi Fidesz kormányzat és a Rákosi-rendszer között:
A Rákosi rendszer utolsó két évében két, nagy jelentőségű kurzusfilmet mutatott be a rezsim.
Először, 1952-ben a Semmelweis filmet, majd 1953-ban a Föltámadott a tengert. Most 2023-2024-ben két kurzusfilmmel igyekszik elérni az Orbán rezsim egyre elérhetetlenebb fiatal közönségét. Egy Semmelweis és egy Petőfi filmmel. Véletlen? Nem” – olvasható Parászka írásában, amely szerint a kurzusfilmek a lehető legváltozatosabb színvonalon, esztétikával készülhetnek, de egy valami mindig állandó:
a rendszer önmagának állított vizuális emlékműve.
Az újságíró szerint ezek az „emlékművek” pillanatok alatt válhatnak a leleplezés eszközévé is. „Erről a filmről nem lehet most így beszélni, nem lehet kivenni a kontextusból, nem lehet zárójelbe tenni, hogy politikai céllal, támogatással készült kurzusfilm. Úgyhogy menjünk vissza Rákaytól Rákosiig, és értsük meg miért születnek kurzusfilmek és mi történik velünk, kurzusfilmek közönségével. Aztán majd, ha lebomlik a rezsim, lehet vitatkozni esztétikai kérdésekről is” – írja Parászka.