Idén év elején arról érdeklődtünk a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF)-nél, van-e bármi fejlemény az ügyben, hiszen az ország gazdasági helyzete már jelentősen jobb állapotban van, mint egy évvel ezelőtt.
Az M1-es bővítésének kezdési időpontja nem változott. Legkésőbb jövőre, 2025. őszéig el kell indulnia a bővítésnek. Így tervezünk, így készülünk”
– közölte a Mandinerrel a társaság.
Ez a terv idén
Bár az M1-es teljeskörű felújítása még várat magára, érdeklődtünk afelől is, mely szakaszok vannak most olyan állapotban, hogy az idén felújítsák. Szimicsku László, a koncessziós társaság kommunikációs igazgatója lapunknak úgy fogalmazott, hogy márciustól kezdődnek a munkálatok a hazai autópályákon és autóutakon. Egyelőre még nem eldöntött, pontosan melyik nap kezdődnek meg a munkák, ezzel együtt az ideiglenes lezárások, sávelhúzások sem.
A társaság szerint az ütemezés február közepén, végén lehet meg, akkor fog kiderülni, pontosan hol és mikor kell számítani az úton folyó, tervezett munkákra.
A legtöbb munka az M7, M3, M1, M30, M35-ön várható. A tavalyi évben az MKIF Zrt. a legtöbb pályamunkát az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályán hajtotta végre, nem hiába, ugyanis ezek vannak a leginkább igénybe véve.
Lesz munka így is az M1-esen bőven
Bár idén várhatóan nem állnak neki az M1-es teljes felújításának és kibővítésének, megkérdeztük, hogy ennek ellenére lesznek-e a pályán munkálatok: Szimicsku László szerint természetesen van tervben olyan munka a pályán, amelyet elvégeznek. Hozzátette, tavaly áprilisban indult el Magyarország történetének eddigi legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása.
Három év alatt az 1237 km főpálya 43 százaléka, 538 km újult meg”
– fogalmazott.
A kommunikációs igazgató szerint a munkájuk első évében 3,6 millió négyzetméteren cserélték a tönkrement burkolatot országszerte.
De mi ez az MKIF Zrt.?
A magyar állam 2022-ben hozta létre a vállalatot: Németh Tamás, a cég vezérigazgatója a Mandinernek adott nagyinterjújában korábban azt mondta, a jelentősen megnövekedett a hazai utakat használó járművek számát az államnak fejlesztések terén le kell követnie, időben és térben is.