„Egynapos” vendégek, „ideális vendégek”
Szintén az MTÜ összesítéséből derült ki, hogy a Balatonnál jelentősen megnőtt az „egynapos” vendégek száma, ami nem feltétlenül kedvező a vendéglátósok számára, hiszen aki egy napra érkezik, nem foglal szállást, nem vesz igénybe bizonyos szolgáltatásokat. Laposa Bence egyetértett azzal, hogy az „ideális vendég az, aki egy egy hétre szállást foglal és ott tölti az idejét”. Ugyanakkor valóban van egy bővülő réteg, amely „ha jó kedve van, lehet, hogy ott alszik egyet, ha nem, akkor hazamegy. A fogyasztói elvárásokhoz azonban tudni kell alkalmazkodni” – vélekedett.
„Méltánytalan hecckampány”
Laposa Bence szerint „nem vitás, hogy voltak olyan időszakok júniusban, amikor jöhetett volna több vendég, de szerinte ebben nagy szerepet játszik az a rendkívül „méltánytalan hecckampány”, ami a Balatonnal, az ott dolgozókkal és ott vállalkozókkal, de legfőképp az oda érkező vendégekkel szemben zajlik egy ideje a sajtóban”.
Ez egész egyszerűen tűrhetetlen és elfogadhatatlan, és mindenképpen lépnünk és tennünk kell valamit”