Finom feddésbe sodort elismeréssel szól Ókovács Szilveszter multifunkcionalitásáról, és még a fóliapolémiába sem megy bele. A modellváltásról sem hangzik el ütős kritika, és a közhangulat jellemzése is sovány muníciót jelenthet a balos médiának. Egyetlen karcos megjegyzést mond csak, ami kellően igazságtalan ahhoz, hogy gyúanyagot jelenthessen, és amit a 24.hu szemléje sem mulaszt el hangsúlyozni.
Eszerint a szocializmus kultúrpolitikája: „egyértelműbb és sok tekintetben demokratikusabb. Volt például négy-öt filmstúdió nemzetközi tekintélyű rendezők vezetésével, és a televízióban is három műhely. Ha valakinek nem fogadták el valahol a forgatókönyvét, több helyre elvihette még. Ma egy központban határoznak no name emberek.”
Feltehetően az eltelt idő szépíthette meg az emlékeket, de a kádári rezsimben a televíziós műhelyek technikailag jelentettek különbséget,
a valóságban a támogatott-tűrt-tiltott kultúrpolitikai címkézés döntött el mindent.
Ha egy filmterv piros lámpát kapott, akkor nem volt hová házalni. Akkor nem volt hová fellebbezni, folyamodni, esetleg a visszautasítást világgá sírni. Az a forgatókönyv bizony a fiókban ragadt, mert túlbuzgó, „no name” csinovnyikok gáncsolták el a rendszerellenesnek minősített kreatív ötleteket. A cenzúra pedig az alkotási folyamat bármely fázisában lesújthatott: gyakran kész filmek maradtak dobozban. És tegyük hozzá, az alkotó még örülhetett, ha utána a teljes szakmai munkássága nem került indexre.