Gerényi elmesélte a kérdés kapcsán, hogy sok emléke van a rendszerváltás előtti időkből. Megemlítette az első megrendelését az állami televíziótól különféle eszközökre, amikor a belügyminisztérium irodáiban kellett aláírni a szerződést, amelyről már úgy gondolja, nem fordulhat elő. A beszélgetés e ponton gyorsan átcsapott egy heves egyetértésbe arról, hogy az ügynökaktákat nyilvánosságra kell hozni, majd Puzsér a médiahegemóniáról beszélve megjegyezte, hogy a Magyar Hangot nem Magyarországon nyomtatják, valamint azt, hogy a „Simicska-korszakban”, a Magyar Nemzetben megjelent cikkei elérhetetlenek lettek.
Médiahegemónia van Magyarországon?
Pócza leszögezte: a magyar médiahegemónia nem úgy van, ahogy gondoljuk. „Ha megnézzük az olvasottságot, akkor 50-50%-ot látunk, ami kiegyensúlyozottságot mutat” – mondta, majd beszámolt egy médiajelentésről, amely szerint a kormánypárt szavazói sokkal nagyobb arányban látogatják az ellenzéki oldalakat, mint az ellenzéki szavazók a nemzeti oldalakat,
„sokkal nagyobb százalékban nyitottak a Fidesz-szavazók, akik aztán az ellenzéki média elolvasása után, mégis a Fideszre szavaznak”.
Gerényi újfent történelmi kontextust helyezett a beszélgetés köré, mikor leszögezte, hogy szerinte a mostani médiahelyzetnek két kulcsmozzanata van: az egyik a 2002-ben a Fidesz által elvesztett választás, amikor Medgyessy híres/hírhedt mondata elhangzott, hogy „akinek saját tévére van szüksége, az vegyen magának”, amely elvetett gondolatból 2010-körül lett valóság, amikor a magyar médiavállalatok sorra értéktelenedtek el, ami miatt a tulajdonosok sorra adták el a cégeiket, minek eredményeképp üzleti alapon megszületett a nemzeti média.