Bizonyította Orbán Viktor, milyen fából faragták – a többi Netanjahun múlik
Az izraeli miniszterelnök ellen csütörtökön adott ki elfogatóparancsot a Nemzetközi Törvényszék.
A készülő javaslat alapján dönteni lehet a V0 vasútvonal Kecskemét és Székesfehérvár közötti nyomvonaláról – jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Budapesten az innovációs és technológiai miniszter.
Palkovics László közölte, hogy gazdasági és környezeti szempontokat egyaránt figyelembe vesznek a vonalszakasz kijelölésekor. A döntés a lehető leggyorsabb lesz, így a beruházás már azt megelőzően elkezdődhet, hogy a Déli körvasút fejlesztési munkálatai véget érnének. Az orosz vasútépítői részvételről nemzetközi tender kiírásával születhet döntés – tette hozzá.
ezzel együtt eltűnik a Budapesten áthaladó teherforgalom túlnyomó része.
A Déli körvasút közelében élőknek az is kedvez, hogy a szakasz fejlesztésével jelentősen csökken a vonatok okozta zajterhelés, élhetőbbé és zöldebbé válnak a körülötte megújuló városrészek.
Homolya Róbert szerint vasúti fejlesztések nélkül a klímacélok nem teljesülhetnek, hiszen ez a leginkább környezetbarát utazási és szállítási megoldás, a közlekedés okozta környezeti terhelésnek csekély hányadáért felelős.
Korszerűsítésekre azért is szükség van, mert a magyar vasúti hálózat túlzottan fővárosközpontú, csaknem minden második tehervonat áthalad Budapesten, a szűkös áteresztőképesség az egyik legnagyobb akadály a további fejlődés előtt – hangsúlyozta. A vasúttársaság vezetője emiatt kiemelt jelentőségűnek tekinti a V0 megépítését, és azt ígérte, hogy a Déli körvasút korszerűsítésekor mindenben tekintettel lesznek a környéken élőkre.
Újbuda országgyűlési képviselője és képviselőjelöltje szerint
Simicskó István (KDNP) a sajtótájékoztatón azt kérte a kormánytól, hogy az itt élők számára legkedvezőbb megoldást valósítsa meg a vasúti fejlesztésekkel. Reményei szerint az önkormányzattal és az újbudaiakkal egyeztetve mindenki számára a legkedvezőbb eredményekkel érhetnek véget a korszerűsítések.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) január végi közleményében a Záhonyt Győrrel és Sopronnal összekötő V0 vasútvonal fejlesztését a magyar-orosz együttműködés ígéretes lehetőségeként említették. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter ezt megelőzően videokonferencián egyeztetett az orosz közlekedési tárca vezetőjével.
a korszerűsítés a honlapján olvasható összefoglaló szerint fellendíti a városon belüli, valamint a Budapest körüli vonzáskörzetek vasúti személyforgalmát. A Déli körvasút jelenleg az ország legkritikusabb vasúti szűk keresztmetszete, ahol a személyszállító járatok sűrítése csak a pályakapacitás bővítésével oldható meg a projekt honlapja szerint.
(MTI)
Fotó: MTI/Mészáros János