Februárban elkészül a nyomvonaljavaslat a V0 hiányzó szakaszára

2022. február 08. 13:53

A készülő javaslat alapján dönteni lehet a V0 vasútvonal Kecskemét és Székesfehérvár közötti nyomvonaláról – jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Budapesten az innovációs és technológiai miniszter.

2022. február 08. 13:53
null

Palkovics László közölte, hogy gazdasági és környezeti szempontokat egyaránt figyelembe vesznek a vonalszakasz kijelölésekor. A döntés a lehető leggyorsabb lesz, így a beruházás már azt megelőzően elkezdődhet, hogy a Déli körvasút fejlesztési munkálatai véget érnének. Az orosz vasútépítői részvételről nemzetközi tender kiírásával születhet döntés – tette hozzá.     

A miniszter a projekt legfontosabb eredményeként említette, hogy a ferencvárosi pályaudvarra érkező tehervonatok száma jelentősen csökken,

ezzel együtt eltűnik a Budapesten áthaladó teherforgalom túlnyomó része.

A vonal fejleszésével egész Budapest terhelése csökken

A Déli körvasút közelében élőknek az is kedvez, hogy a szakasz fejlesztésével jelentősen csökken a vonatok okozta zajterhelés, élhetőbbé és zöldebbé válnak a körülötte megújuló városrészek.     

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a környezeti szempontokat hangsúlyozta a sajtótájékoztatón.

Homolya Róbert szerint vasúti fejlesztések nélkül a klímacélok nem teljesülhetnek, hiszen ez a leginkább környezetbarát utazási és szállítási megoldás, a közlekedés okozta környezeti terhelésnek csekély hányadáért felelős.    

Korszerűsítésekre azért is szükség van, mert a magyar vasúti hálózat túlzottan fővárosközpontú, csaknem minden második tehervonat áthalad Budapesten, a szűkös áteresztőképesség az egyik legnagyobb akadály a további fejlődés előtt – hangsúlyozta. A vasúttársaság vezetője emiatt kiemelt jelentőségűnek tekinti a V0 megépítését, és azt ígérte, hogy a Déli körvasút korszerűsítésekor mindenben tekintettel lesznek a környéken élőkre.     

Újbuda fellélegezhet, ha megépül az új vasútvonal

Újbuda országgyűlési képviselője és képviselőjelöltje szerint

a V0 mielőbbi megépítése a helyieknek a legfontosabb, hiszen a fővárost érintő vasúti teherforgalom jelentős része ezen a városrészen halad át.

Simicskó István (KDNP) a sajtótájékoztatón azt kérte a kormánytól, hogy az itt élők számára legkedvezőbb megoldást valósítsa meg a vasúti fejlesztésekkel. Reményei szerint az önkormányzattal és az újbudaiakkal egyeztetve mindenki számára a legkedvezőbb eredményekkel érhetnek véget a korszerűsítések.     

Záhony és Győr között jön létre gyors kapcsolat

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) január végi közleményében a Záhonyt Győrrel és Sopronnal összekötő V0 vasútvonal fejlesztését a magyar-orosz együttműködés ígéretes lehetőségeként említették. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter ezt megelőzően videokonferencián egyeztetett az orosz közlekedési tárca vezetőjével.    

A budapesti Déli körvasút fejlesztése már elkezdődött,

a korszerűsítés a honlapján olvasható összefoglaló szerint fellendíti a városon belüli, valamint a Budapest körüli vonzáskörzetek vasúti személyforgalmát. A Déli körvasút jelenleg az ország legkritikusabb vasúti szűk keresztmetszete, ahol a személyszállító járatok sűrítése csak a pályakapacitás bővítésével oldható meg a projekt honlapja szerint.

(MTI)

Fotó: MTI/Mészáros János

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Lami
2022. február 10. 20:32
Az országnak a legjobb vonalvezetés szolnok kecskemét dunaújváros sárbogárd fehévár györ, városok érintése volna célszerű.
bunko_jobbos
2022. február 08. 21:33
Nincs mese, infrastukturális beruházásokkal lehet csak utolérni a nyugatot. Persze nagy kérdés, hogy érdemes-e? A fene se tudja a választ. Még mindig szar helyen állunk a teljes termékenységi arányszámban olyan 170. hely környékén. 1,5. Ennél majdnem minden környező országnak jobb a mutatója. Úgy látszik, feladtuk a harcot, amit életnek neveznek.
I_Isti
2022. február 08. 15:40
Minimum két Duna híd kell hozzá, mert a csepel-szigetet vágná ketté, valahol Ráckeve és Szigetszentmiklós között. Ha Ercsitől délre megy, akkor az valszeg nagyon nagy szívás Ráckeve lakosainak, valamint Szigetújfalu és Szigetszentmárton lakosainak, valamint a Ráckevétől észak felé mindenkinek, akinek háza, vagy nyaralója van az egyébként festői szépségű soroksári-dunaág partján, meg mindenki másnak is, aki a tököl-ráckeve útvonalon szeretne közlekedni autóval, vagy akár hévvel. (Vagy építenek fölé hidat a hévnek, meg a két autóútnak?)
Dr. Greta Grünberg
2022. február 08. 15:29
A fogyasztás, szállítás generálásával csak még több problémát, szemetet, mocskot, zajt csinál, kiszolgáltatva a mindent is mindenkinek. Ráadásul kiépítik belőle a rezet a kormány jóvoltából éhező szerencsétlen emberek, hogy némi csirkefarhátat vehessenek a nehéz fizikai munkájuk eredményeképpen. Ráadásul ha kevesebb ember volna, akkor semmiféle barom vasút nem kéne, errefelé kellene tendálni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!