Több száz milliós bírságot kapott a Magyar Telekom

2021. december 10. 12:32

A Magyar Telekom a Gazdasági Versenyhivatal döntésének tanulmányozását követően dönt az esetleges bírósági felülvizsgálat kezdeményezéséről.

2021. december 10. 12:32
null

310 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magyar Telekomra, amiért a fogyasztókat megtévesztve, valótlanul reklámozta korlátlanként egyes mobilinternet-csomagopcióit – közölte a GVH az MTI-vel. 

A cégnek emellett kompenzációként 4 gigabyte (GB) többlet-adatforgalmat kell biztosítania a jogsértéssel érintett fogyasztói számára. 

Korlátlanság, de mégse

A versenyhivatal még tavaly indított vizsgálatot a Magyar Telekommal szemben, mobilinternet-díjcsomagjainak népszerűsítése miatt. A cég reklámjai ugyanis korlátlanságot ígértek a fogyasztóknak például közösségi médiaszolgáltatások, meghatározott chat-alkalmazások vagy egyes TV- és filmapplikációk használatakor. A hatóság vizsgálata feltárta: valójában a hangsúlyosan korlátlanként hirdetett opciók egyike sem biztosított teljes díjmentességet, mivel egyes funkciók – így például a chat-alkalmazások esetében a hang- és videóhívások, vagy a közösségi média böngészésekor a videótartalmak – csökkentették az előfizetők adatkeretét.

Ezekről a szűkítésekről a Telekom jellemzően nem adott reklámjaiban tájékoztatást – ahol pedig adott, ott sem tette egyértelművé, hogy mely forgalmak díjmentesek, és melyek csökkentik a díjcsomagba foglalt adatkeretet – írták.  A hatóság a 310 millió forintos bírság kiszabásánál tekintetbe vette többek között, hogy a szolgáltató az elmúlt 10 évben már tizedszer tévesztette meg a fogyasztókat.

Kompenzáció

A GVH egyúttal eltiltotta a gyakorlat folytatásától a vállalkozást, emellett – bírságcsökkentésként figyelembe véve – a fogyasztók kompenzálását célzó jóvátételi csomagjának végrehajtására kötelezte.

A Magyar Telekom az MTI-érdeklődésére közölte, az esetleges bírósági felülvizsgálat kezdeményezéséről a versenyhivatal döntésének tanulmányozását követően döntenek. Az érintett előfizetőknek kompenzációként felajánlott 4 GB-nyi, 1 hónapig belföldön felhasználható plusz adatkeretről sms és számlalevél útján fognak tájékoztatást nyújtani.

(MTI)

Nyitókép: Magyar Telekom Facebook-oldal

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
quimby
2021. december 11. 10:55
Hm... ismerős gyakorlat. Nálunk is a Telekom a legpofátlanabb szolgáltató. Nem vagyok náluk.
buckafej
2021. december 10. 17:50
Romániában sokkal jobb tarifák vannak. Magyarországon a legmocskosabb telefontársaságok működnek. Pofátlanul drágák.
öszödibeszéd
2021. december 10. 15:33
és micsoda legalja ügyfélszolgálatuk van! az egész egy nívótlan gagyi.
Marula
2021. december 10. 15:33
Mióta csak létezik a Westel - T, ellenszenves volt, hogy ők voltak a legdrágább szolgáltató, soha nem voltam ügyfelük.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!