A Magyar Nemzeti Múzeum (MNM) pályázatot írt ki, hogy megújítsa az MNM és a hozzá kapcsolódó intézmények arculatát. A pályázat során olyan könnyen azonosítható és letisztult arculat megalkotása a cél, amely
a vizuális trendeken felülemelkedve, hosszú távon és több felületen is alkalmazható,
így az egész múzeumrendszert fémjelezni tudja. A pályázatra egyéni alkotók és alkotóközösségek, gazdasági társaságok, a művészeti felsőoktatásban tanulók és oktatók, illetve a tervezőgrafikát hivatásszerűen folytató szakemberek jelentkezését is várják.
A legjobbnak ítélt első három pályamunka bruttó 500.000 forint díjazásban részesül, a pályázat leadásának határideje 2021. november 20. 12 óra.
A pályázóknak három fordulóban kell bizonyítaniuk, hogy az általuk benyújtott pályamű a legjobb. Az első fordulóban magyar/angol, színes/fekete-fehér és álló/fekvő logókat vár a múzeum, valamint az arculati koncepció leírását. A második fordulóban a logó ügyviteli anyagokon való alkalmazhatóságát bemutató példákra kíváncsi a pályáztató, míg a harmadik, utolsó fordulóban a megalkotott arculat alkalmazásának szabályait ismertető arculati kézikönyv összeállítása a feladat.
Az MNM elvárása a pályázók felé, hogy olyan logót tervezzenek,
amely ernyőmárkaként működik,
a vidéki és külföldi tagintézmények esetében is jól azonosítható az anyaintézményhez való tartozásuk. A kiíró kifejezetten kéri a pályázókat, hogy munkáikban kerüljék a régies megoldásokat, és a logó korszerű legyen úgy, hogy közben közvetíti a múzeumcsoport lényegét képező történelmet és hagyományokat. A logónak abból a szempontból is rugalmasnak kell lennie, hogy a gyerekek felé nyitottsága érezhető legyen, egyszerre lehessen használni „a gyerekek számára rendezett múzeumi pizsamapartin és a tudományos konferenciákon.”
A pályázati kiírásról pontos és további részleteket itt érhet el.
Nyitókép: Magyar Nemzeti Múzeum weboldala