A másodfokú eljárással kapcsolatban elmondta: még itt is van a lehetőség arra, hogy az ügyészség és a vádlotti oldal egyezséget kössön. Mivel súlyosbítás nem lehetséges, nyilván az áldozatok hozzátartozói azt szeretnék, hogy helyben hagyják az első fokú ítéletet. Az olasz ügyvédek szerint egyébként kizárt, hogy másodfokon esetleg felmentsék a sofőrt – tette hozzá.
„Mi nem bosszúra szomjazunk. Ennek az ítéletnek azért kell súlyosnak lennie, hogy tudatosítsa mindenkiben, aki ilyen utak szervezésében, kivitelezésében részt vesz, hogy ez nem játék” – fogalmazott Szendrei Endre. Hozzátette, egy ilyen ítélet reményei szerint elindít egy folyamatot, amelynek eredményeképpen mindenki körültekintőbb lesz a jövőben, sőt, akár a jogszabályi háttér is változhat. Például kötelezővé tehetik a buszokon a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, vagy szigoríthatják az alkalmassági vizsgálatot.
A tizenkét év semmi ahhoz képest, hogy minket a tragédia életfogytiglani fájdalomra ítélt.
Szendrei Endre azt is jelezte, hogy az első fokú döntés alapján több eljárás megindítását tervezik a jövőben Magyarországon is, hiszen a bíró kimondta, hogy mindenkit bűnösnek tart, aki érintett a baleset bekövetkeztében. Azt szeretnék elérni, hogy minden ilyen személyt felelősségre vonjanak – ezt már Márton László, a legfiatalabb áldozat, a mindössze 14 éves Márton Márk édesapja mondja. Ő és a többiek is abban bíznak, hogy a másodfokú eljárás sokkal rövidebb lesz, és legalább a sofőr elleni per lezárulhat. Szerinte V. János fellebbezése csak az időhúzást szolgálja, és el sem tudja képzelni, hogy milyen új érvvel tudna előállni.
Márton László elmondta, ugyanúgy részt akarnak venni a másodfokú tárgyaláson, ahogy az első fokú eljárást is végigkövették. A szülők, hozzátartozók a mai napig tartják a kapcsolatot, hiszen, mint fogalmazott, „összekötötte őket a sors”. Az első fokú ítélet kapcsán azt mondta: bár a sofőr felelősségét kimondták, a tizenkét év semmi ahhoz képest, hogy őket a tragédia életfogytiglani fájdalomra ítélte. Méghozzá ártatlanul.