Idén júliusban nálunk rendezi meg konferenciáját a European Society for Research in Mathematics Education (ERME). Ez Európa legnagyobb, a matematikatanítás módszertanával foglalkozó tudományos tanácskozása. Miről folyik majd az idei eszmecsere?
Olyan szakemberek vesznek részt a rendezvényen, akik a matematika-tanítást kutatják, illetve maguk is tanárok. A legfontosabb kérdés most is az, hogy mit és hogyan tanítsunk, miközben a világ dinamikusan változik, és ennek tükröződnie kellene a tanításban is. Drámai például a mesterséges intelligencia elmúlt években végbement térnyerése, az emberek pedig mindentől félnek, amit nem igazán értenek.
Az lenne a cél, hogy a félelem helyett inkább tanítsuk meg őket arra, hogy kezelni tudják ezeket a helyzeteket, kihívásokat.
A másik fontos komponens, hogyan ismertessük meg a fiatalsággal a matematika vagy a számítástudomány eredményeit. Erről fognak a konferencián harminc tematikus csoportban beszélgetni a résztvevők, körülbelül 950-en. Az általános és középiskolai matematika-tanítás messze túlnyúlik azon, hogy matematikusokat képezzünk, sokkal fontosabb feladat, hogy a matematika alapjait jól értő és attól nem félő, de kezelni tudó gyerekek kerüljenek ki az iskolákból. A Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet azért vállalta fel a konferencia társszervezését, mert felelősséget érzünk abban, hogy fejlődjön a matematika tanításának a kutatása.
Minden diák számára az egyik legfontosabb tantárgy a matematika. Van, aki imádja, a többség számára viszont mindig is mumus marad. Változik a tantárgyhoz való hozzáállás agy ez már mindig így marad?