Keresztes László Lóránt, az LMP frakcióvezetője határozati javaslatokat nyújtott be az Országgyűlés elé, melyek az értelmetlen, soha meg nem térülő Budapest-Belgrád vasútfejlesztési projekt azonnali leállítását, illetve párhuzamosan az Orbán-kormány által halálra ítélt vasúti mellékvonalak megmentését és fejlesztését célozták – fogalmaz az LMP közleménye. Mint írják, a gazdasági bizottság sajnos „tette a dolgát”: lesöpörte a javaslatokat.
A dokumentum szerint a „kormány a 10 évre titkosított, teljesen értelmetlen és Magyarországot hosszú időre eladósító Budapest-Belgrád vasútvonal óriásberuházás miatt százezernyi munkahely megteremtését áldozzák fel. Ez a beruházás kizárólag a kínai nagyhatalmi érdekeket szolgálja és Mészáros Lőrinc cégeinek jelent 300 milliárdos üzletet. A beruházás folytatásával a kormány egy súlyos válság idején árulja el a magyar embereket.”
Az LMP szerint a kormány kész rárontani a vidéki térségekben élőkre
A közleményben azt írják, ezzel párhuzamosan hagyják tovább pusztulni a vidéki térségek számára rendkívül fontos vasúti mellékvonalakat. „A vasúti hálózat leépülése, visszafejlesztése már 2010 előtt elkezdődött, majd a Fidesz alatt még erősebb fokozatba kapcsolt – legújabban járványügyi menetrendnek álcázott járatritkítások képében, amivel vasúti mellékvonalakat sorvasztanak el” – fogalmaznak.
„Ilyen döntések mentén válik világossá, hogy a kormány magát nemzetinek hazudja, de kész bármikor feláldozni a magyar nemzeti érdekeket a kínai érdekek oltárán, és készek rárontani a vidéki térségekben élőkre – áll dokumentumban. Az LMP szerint a járványhelyzet után, a válságból való kilábalás részeként valódi patrióta gazdaságpolitikát kell megvalósítani. „Arra kell törekednünk, hogy a legfontosabb szükségleteket a lehető legnagyobb mértékben helyi termeléssel, vagy regionális együttműködéssel szolgáljuk ki, a tömegtermékek távoli térségekből történő ideszállítása helyett. A magyar vidék leszakadását pedig a kiegyensúlyozott területi fejlődést lehetővé tevő fejlesztéspolitikával és közlekedéspolitikával kell megállítani, aminek fontos eleme lesz a vasúti mellékvonalak megmentése és fejlesztése” – zárul a párt közleménye.
(MTI-OS)