„Célunk, hogy könnyebb legyen Budapesten közlekedni, és ehhez elengedhetetlen a kötöttpályás tömegközlekedés fejlesztése. Magától értetődő, hogy a déli új Duna-hídon villamosvonalnak is épülnie kell. Az Új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa – a Fővárosi Önkormányzat és a Kormány közös városfejlesztési szerve – 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg” – írta Facebook oldalán Fürjes Balázs.
Korábban is beszámoltunk arról, hogy az új Duna-híd a számítógépes forgalmi modellezés szerint önmagában is jelentősen tehermentesíti ma a belsőbb hidakat és lehetőséget teremt a belváros forgalomcsillapítására és javítja a kapcsolatokat Budapest déli részei között, valamint segíti a barnamezős területek revitalizációját.
A most bejelentett fejlesztéssel azonban Csepel először kap közvetlen kapcsolatot a XI. kerület felé, illetve villamos is először lesz a szigeten.
Az új, kétvágányú, négy kilométeres villamospálya a budai Fehérvári úttól Észak-Csepelen és két új hídon keresztül a pesti Gubacsi útig tart majd. Öt, akadálymentes megálló lesz rajta – írta a posztban Fürjes Balázs.
Az új hídon, illetve a kapcsolódó úthálózaton futó villamosvonal tervezésére szolgáló tender nyertesének feladata kiterjed valamennyi tervezési munkára. Idén júliusra bírálati engedélyezési tervet, szeptemberre végleges engedélyezési terveket kell készítenie minden szakterületre, végül
novemberre meg kell szereznie az összes szükséges jogerős engedélyt, hozzájárulást és jóváhagyást
– számolt be az államtitkár.
„Ebben az évben a kormány az előző évhez képest 30%-kal több, összesen 116 milliárd forintot ad a fővárosi és a kerületi önkormányzatoknak a működési kiadások fedezésére. Ebből az összegből csak a közösségi közlekedés működtetésére a főváros 12 milliárd forint forrást kap, ugyanannyit, mint 2020-ban” – írta Fürjes Balázs
Az államtitkár újra emlékeztetett arra, hogy szemben a Főváros vezetésének kampányával a kormány biztosítja a 3-as metró felújításának teljes, 220 milliárd forintos összegét is. Fürjes Balázs kiemelte, hogy a következő időszakban több mint 13 milliárd forintot fordít a kormány a HÉV-vonalak teljes felújításának előkészítésére, és százmilliárdos nagyságrendű a HÉV járműcsere-program megvalósítása.