Döntött Sulyok Tamás: nagykövet lett Fürjes Balázs
Szijjártó Péter előterjesztésére többen is nagyköveti rangot kaptak.
A budai fonódó villamos folytatása után most a Galvani hídon közlekedő villamosvonal tervezése kezdődik.
„Célunk, hogy könnyebb legyen Budapesten közlekedni, és ehhez elengedhetetlen a kötöttpályás tömegközlekedés fejlesztése. Magától értetődő, hogy a déli új Duna-hídon villamosvonalnak is épülnie kell. Az Új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa – a Fővárosi Önkormányzat és a Kormány közös városfejlesztési szerve – 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg” – írta Facebook oldalán Fürjes Balázs.
Korábban is beszámoltunk arról, hogy az új Duna-híd a számítógépes forgalmi modellezés szerint önmagában is jelentősen tehermentesíti ma a belsőbb hidakat és lehetőséget teremt a belváros forgalomcsillapítására és javítja a kapcsolatokat Budapest déli részei között, valamint segíti a barnamezős területek revitalizációját.
Az új, kétvágányú, négy kilométeres villamospálya a budai Fehérvári úttól Észak-Csepelen és két új hídon keresztül a pesti Gubacsi útig tart majd. Öt, akadálymentes megálló lesz rajta – írta a posztban Fürjes Balázs.
Az új hídon, illetve a kapcsolódó úthálózaton futó villamosvonal tervezésére szolgáló tender nyertesének feladata kiterjed valamennyi tervezési munkára. Idén júliusra bírálati engedélyezési tervet, szeptemberre végleges engedélyezési terveket kell készítenie minden szakterületre, végül
– számolt be az államtitkár.
„Ebben az évben a kormány az előző évhez képest 30%-kal több, összesen 116 milliárd forintot ad a fővárosi és a kerületi önkormányzatoknak a működési kiadások fedezésére. Ebből az összegből csak a közösségi közlekedés működtetésére a főváros 12 milliárd forint forrást kap, ugyanannyit, mint 2020-ban” – írta Fürjes Balázs
Az államtitkár újra emlékeztetett arra, hogy szemben a Főváros vezetésének kampányával a kormány biztosítja a 3-as metró felújításának teljes, 220 milliárd forintos összegét is. Fürjes Balázs kiemelte, hogy a következő időszakban több mint 13 milliárd forintot fordít a kormány a HÉV-vonalak teljes felújításának előkészítésére, és százmilliárdos nagyságrendű a HÉV járműcsere-program megvalósítása.
Fürjes Balázs felidézte a 64 db alacsonypadlós, légkondicionált, környezetbarát kékbusz beszerzését, ezenfelül említi 123 FLIRT és 40 modern, emeletes KISS motorvonat beszerzését, mely az agglomerációból a fővárosba járól életét könnyíti meg, és melyek beszerzése az elmúlt években már megtörtént.
Fotó: Fürjes Balázs, BFK, Facebook