Kedd délelőtt állhat helyre a forgalom a Keleti pályaudvaron
Az már kiderült, hogy egy váltó egyik alkatrésze eltört. Ám azt nem tudják a MÁV szakemberei, hogy ez okozta a balesetet vagy a baleset nyomán tört el az alkatrész.
Várhatóan április végére, május elejére lehet újra biztonságos a Szép-bástya környéke.
A Dobó István Vármúzeum hétfői tájékoztatása szerint a Szép-bástya dél-nyugati támfalának megerősítését a helyi önkormányzat által felkért Habbeton Kft. végzi. A cég a múlt héten vette át a munkaterületet, és a leomlott törmelék egy részének kitermelését követően egy speciális, távirányítású fúróberendezéssel mikrocölöpöket és talajhorgonyokat helyezett el a támfal érintett szakaszán.
Ezen kívül a bástya tetején fúrt horgonysorral és drótkötélabronccsal is rögzítik a falat. Az így elhelyezett cölöpökhöz és a horgonyokhoz rögzítik a támasztékul szolgáló acélgerendákat, majd legalább 10-15 centiméter vastag, szálerősített betonnal teszik teljessé a rézsű védelmét, így adva belső stabilitást a támfalszakasznak. A vármúzeum jelezte: a most zajló munkák nem elegendők a korábban keletkezett károk maradéktalan helyreállításához és továbbiak megelőzéséhez, ugyanakkor fontos részei a teljes rekonstrukciónak. A következő hetekben beépített megerősítő szerkezetek ugyanis a későbbi munkafolyamatok során teherviselő elemként működnek majd.
Az egri vár Szép-bástyájának mintegy 20 méter hosszú támfalszakasza február 17-én kora délelőtt omlott le. Nem sérült meg senki. A helyszíni vizsgálatokat végző szakemberek véleménye szerint az omlás közvetlen előidézője a sok csapadék és a fagy volt.
(MTI)
Nyitóképünk illusztráció. Forrás: Egri vár Facebook-oldal