A miniszter szerint a beruházás húzóerő lehet a belföldi élelmiszeripar számára, hiszen fejlett digitális megoldásokat és eddig ismeretlen robottechnikát honosít meg. Jelentős mértékben járul hozzá az exportteljesítményhez is, mivel az itt gyártott termékeket 26 államban értékesítik – emelte ki. Szijjártó Péter a foglalkoztatásban is fontos partnernek nevezte a nagyvállalatokat, hiszen jelentős részben nekik köszönhető, hogy a válság ellenére sem nőtt a munkanélküliség, miközben világszerte 114 millió álláslehetőség szűnt meg tavaly. Magyarország a pénzosztogatásnál hatásosabb eszközt választott, amikor a gazdaságfejlesztés mellett kötelezte el magát, de ehhez kellenek a vállalati együttműködések is. A kormány 88 stratégiai partnere a megállapodások aláírása óta 17 ezer munkahelyet hozott létre, beszállítói programokat és képzési programokat hirdetett, megerősítette a kapcsolódását a belföldi gazdaság szerkezetéhez – mutatott rá Szijjártó Péter.
A Coca Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy a megújított megállapodás megteremti a hosszú távú együttműködés lehetőségeit. Békefi László tájékoztatása szerint a beruházás új gyártósorok beszerzését, logisztikai fejlesztéseket, technológiai korszerűsítéseket foglal magában. Az aláíró felek munkacsoportot is létrehoznak, amely élelmiszeripari, népegészségügyi, fenntarthatósági kérdéseket vizsgál, és keresi a hulladékmentes ásványvíz- és üdítőital-gyártás lehetőségét. Hozzátette, hogy a Coca-Cola jelentős tapasztalatokat halmozott föl a csomagolási hulladékok visszaszorítása területén, és ma már minden csomagoló anyaga újrahasznosítható.
A Coca-Cola 2012 óta is már csaknem 30 milliárd forint befektetést hozott Magyarországra