Újra magyar kézbe kerülhet a ferihegyi repülőtér

2020. október 11. 12:41

Egy hazai vállalatokból és üzletemberekből álló konzorcium visszavásárolná a repteret üzemeltető céget. A Budapest Airportot még Gyurcsányék privatizálták.

2020. október 11. 12:41
null

Mindezeket az M1 aktuális csatorna Híradójában közölték a Bloomberg hírügynökség értesüléseire hivatkozva. Elhangzott: a Budapest Airportot tizenöt éve, még a Gyurcsány-kormány privatizálta, amit már akkor is sokan bíráltak; nagyobb esélyt adhat az üzletre az, hogy a koronavírus-járvány miatt a reptér forgalma jelentősen csökkent. Tavaly szinte percenként indultak repülőgépek, 2019 az egyik legsikeresebb év volt a légikikötő történetében: a Budapest Airport bevétele jóval meghaladta a 300 millió eurót. Idén viszont mintegy 90 százalékos forgalomcsökkenéssel számol a vállalat. A koronavírus-járvány okozta válság kitörése előtt Magyarország legnagyobb légikikötőjének értékét hárommilliárd euróra becsülték, és több mint 16 millió utas fordult meg itt. Idén várhatóan harmadára csökken a forgalom – ismertette az adatokat az M1 riportere.    

Idézték a magyar konzorcium egyik tagját, az ingatlanbefektetésekkel foglalkozó Indotek-csoport vezérigazgatóját, Jellinek Dánielt, aki megerősítette, hogy üzleti tárgyalásokat folytat a Budapest Airport megvásárlásáról, ám a bizalmas jellegű egyeztetésekről további tájékoztatást nem adott. A Budapest Airportnak jelenleg három külföldi tulajdonosa van; egy szingapúri állami befektetési alap, egy kanadai nyugdíjalap, és egy reptereket működtető, szintén kanadai cég. Előbbi kettőnél azonban a csatorna szerint a profitérzékenység miatt hamar változhat a tulajdonosi elképzelés.

A Gyurcsány-kormány nyereséges céget privatizált

Emlékeztettek: 2005-ben a Gyurcsány-kormány sokak meglepetésére úgy adta el a Budapest Airportot, hogy egy nyereséges céget privatizáltak. Az akkori gazdasági miniszter azzal érvelt, hogy magánkézben sokkal jobban fejlődik majd a repülőtér. Regős Gábor, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. vezető elemzője az M1-nek viszont úgy nyilatkozott: korántsem mindegy, hogy hazai, vagy külföldi magánkézben van Magyarország légiközlekedési központja, nem mindegy, hogy a profit – ami tavaly mintegy 30 milliárd forintot tett ki – az országban marad vagy külföldre kerül.

Hozzátették: a kormányt is hasonló szempontok vezérelték, amikor például az energetikai szektorban visszavásárolták az ugyancsak a baloldali kormányok idejében eladott stratégiai fontosságú cégeket. Ez teremtette meg például különböző fejlesztések és a rezsicsökkentés lehetőségét is. Beszámoltak arról is, hogy a Budapest Airport közelmúltbeli tájékoztatása szerint a következő hónapokban kizárólag a repülőtér biztonságos üzemeltetése érdekében szükséges kiadásokra költenek, a beruházások számát erőteljesen csökkentik, és a meglévő forrásokat az alapvető repülőtér-üzemeltetésre, valamint a bérekre fordítják.

(MTI)

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Összesen 133 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
balbako_
2020. október 12. 06:32
Végre! (És lehetne egy légitársaság is a MALÉV helyett....)
Akitlosz
2020. október 11. 23:11
Ennyit ér a magyar honvédség. Még ezt a repülőteret sem tudja magyar kézen tartani.
Vakfolt
2020. október 11. 22:29
Történelmi pillanat, hogy egy oktalanul elkótyavetyélt vagyontárgyat vissza lehessen szerezni. Tetszik, hogy észnél van a kormányunk.
Mátyás01
2020. október 11. 16:30
A malév veszteséges volt, a repülőtér nyereséges, a malév addig működhetett, amíg a repülőtér nyereségéből kipótolták a malév veszteségét. Mivel a repülőteret eladták, ezért a malév is megszűnt. Pont ugyanez volt a máv-nál is. A máv teherszállítás nyereséges volt, a máv személyszállítás veszteséges. A máv teherszállítást eladták, az államnak megmaradt a veszteséges máv személyszállítás, ami szerencsére nem szűnt meg. Ügyes üzletemberek ezek a kommunisták, hiszen biztos megkapták érte a megfelelő jutalékot.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!