Helyettesének jelölte Karácsony Vitézyt, de a háttérben Magyar Péter és Gyurcsány Ferenc is mosolyog
Titkos szavazáson dőlhet el Vitézy Dávid és Kiss Ambrus sorsa, és a szálakat távolról a DK és a Tisza Párt elnöke mozgatja.
Megjelent a repülőtérre vezető gyorsforgalmi út közbeszerzése – tájékoztat Vitézy Dávid.
Megjelent ma a tervezési közbeszerzés a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út felújítására és bővítésére, az előkészítés megkezdésével egy régóta esedékes fejlesztés indul meg. A repülőtérre vezető út fejlesztéséről még 2018 végén döntött a Kormány, ezt követően a fejlesztés optimális műszaki tartalmáról részletes előkészítő vizsgálatok és megvalósíthatósági tanulmány készült. Az elmúlt hónapok egyeztetései nyomán a kiválasztott műszaki megoldásokat a Kormány és a Fővárosi Önkormányzat közös városfejlesztési fóruma, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) és minden érintett kerület, a X., XVIII., XIX. kerületek is támogatják.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi út rendbetétele messze nem csak a repülőtér közúti elérhetőségéről szól, egyben nagyszabású városfejlesztés is, hisz a beruházásnak köszönhetően javulhat teljes dél-pesti kerületek közlekedése és az érintett városrészek közötti keresztirányú közúti, autóbuszos, gyalogos és kerékpáros kapcsolatok is.
A tervezés kiemelt szempontja a közösségi közlekedés előnyben részesítése és a közlekedésbiztonság jelentős javítása.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető, csaknem 80 éve épült gyorsforgalmi út állapota leromlott, összességében lehangoló képet mutat Budapestre érkezők számára. A jelenlegi megoldás elavult, a középen elválasztott, 2x1 sávos „csatorna” és a két szélén szervizútszerűen futó Gyömrői út már régóta nem felel meg az elvárásoknak és zavarérzékenysége bármilyen baleset esetén évtizedek óta okoz fejfájást a repülőtérre tartó utasoknak és a környéken élőknek.
Ezt az évtizedes adósságot megszüntetendő a Kormány 2018-ban döntött úgy, hogy felújítja és kibővíti a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérre vezető utat. A lehetséges műszaki változatok részleteit, a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő vizsgálta. A részletes továbbtervezésre javasolt opciót 2020 februárjában a Kormány és a Főváros közös döntéshozó testülete, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, valamint azóta az érintett kerületek is egyhangúan támogatták. Ma reggel megjelent a tervezési közbeszerzés, mellyel újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a projekt. Az eljárás nyertesének a kiviteli tervek és a tenderdokumentáció elkészítéséig kell eljutnia 2022-re.
(Facebook)