Elkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése

2020. július 13. 18:08

Palkovics László az ITM közlése szerint elmondta: Az előkészületek ütemterv szerint haladnak, és a beruházás várhatóan 2025-re elkészülhet.

2020. július 13. 18:08

Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztése a kivitelezésre vonatkozó szerződés hatályba lépésével – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) hétfőn az MTI-vel. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a projekt megvalósítását irányító vállalatokkal tartott hétfői ülésen a tárca közlése szerint elmondta: az előkészületek ütemterv szerint haladnak, és a beruházás várhatóan 2025-re elkészülhet.

A miniszter beszédében emlékeztetett:

a 2021-2027-es uniós fejlesztések középpontjában a vasúti projektek állnak,

a tervezők, a kutatóintézetek, a mérnöki cégek számára is megnyugtató, hogy komoly lehetőségek várnak Magyarországra. Az a célunk, hogy vasúti árufuvarozás tekintetében megkerülhetetlenek legyünk, ennek  egyik, több szempontból kiemelt fejlesztési területe a Budapest-Belgrád 150. számú vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztése – mutatott rá Palkovics László. A miniszter hangsúlyozta az együttműködés fontosságát annak érdekében, hogy 60 hónap múlva meginduljon a közlekedés az új szakaszon.

Az ITM kiemelte: a vasútvonal felújításával Magyarország kínálja majd az áruk leggyorsabb szállítási útvonalát a görögországi kikötők és Nyugat-Európa között. Az Ázsiából Európába tartó teherforgalomból tranzitországként Magyarország is profitál, így kedvező adottságaival élve a régió logisztikai központjává válhat. Emellett a két főváros közötti személyforgalomban a menetidő a jelenlegi 8 óráról kevesebb mint a felére csökken – írták. A projekt megvalósításával kapcsolatos hétfői egyeztetésen részt vettek a MÁV Zrt., az RM International Zrt., a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft., a China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft., a FŐBER Zrt., a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. képviselői, valamint Duan Jielong kínai nagykövet.

(MTI)

Összesen 129 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Libraman
2020. július 14. 16:26
DK-kásként rád mi mondható el? Moralitás? Gyurcsánnyal? Te tévelyegsz erkölcsi hullaként! :-))
nempolitizálok
2020. július 14. 09:04
Ballibsik! Amiket miniszterelnökként Gyurcsány vásárolt fel állami visszabérléssel megtérültek? Már az adófizetőknek? Kerestem az indexben is, de nem találtam.
balbako_
2020. július 14. 06:52
Ha megépül akkor az Európába áramló hatalmas mennyiségű kínai áru vámjából és elosztásából - miután Pireusz kikötőjét megvették a kínaiak - nemcsak Németország fog részesülni, hanem mi is.
tabakur
2020. július 14. 06:51
Csak azt még egy nagyfejű sem magyarázta el hogy jut a görög kikötőből el az árú Belgrádig. Ha a kínaiak gyorsak akarnak lenni kicsit tovább csónakáznak és ott van a kiváló olasz,,francia kikötő szintén korszerű vasútvonallal. Ez az árú elosztó duma egy hazugság. A tisztelt választók számára kitalált beetetés.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!