A Reklámszövetség szerint túl messzire ment a CBA

2019. augusztus 14. 17:15

Szükségtelen és szakmailag nem indokolt a szexualitás ilyetén felhasználása illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása.

2019. augusztus 14. 17:15

A Magyar Reklámszövetség arra figyelmezteti a reklámszakma képviselőit, hogy tartózkodjanak az öncélú és túlzottan szexuális utalású tartalmaktól és a nők, a nemiség ilyen formában való felhasználásától – írja a media1. 

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szerda délutáni közleményben azt írja: felhívja nemcsak az érintett cég és reklámügynökség, de valamennyi reklámozó figyelmét a szövetség álláspontjára: az „Icuka PIROS nyár a CBA-ban” reklámjában társadalmilag káros, a márka és termékcsoport népszerűsítése szempontjából túlzott, szükségtelen és szakmailag nem indokolt  a szexualitás ilyetén felhasználása illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása.

Az MRSZ közölte: egyetért az Egyenlítő Alapítvánnyal, hogy a reklámok közízlést formáló szerepe miatt minden reklámozónak felelősen és megfontoltan kell eljárnia a törvényi és jogszabályi előírások betartása mellett a várható társadalmi hatásokat is figyelembe véve.

A Reklámszövetség közölte: tudomása szerint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a beérkező panaszok tükrében elindította a reklámetikai eljárását a Magyar Reklámetikai Kódex vonatkozó cikkelyei szerint. Az MRSZ hozzátette: támogatja az ÖRT-t a reklámetikai eljárás lefolytatásában.

A CBA társadalmi vitát kiváltó reklámját egyébként elérhetetlenné tették a YouTube-on.

Összesen 109 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
TAVIROZSA
2019. augusztus 16. 07:21
Gondolom a C-C ola tiltakozás miatt kellett gyorsan valamin felháborodni. Nyári, könnyű reklám és még szakállas férfi is van benne ! ! :D :D
12345
2019. augusztus 15. 11:59
"tartózkodjanak az öncélú és túlzottan szexuális utalású tartalmaktól és a nők, a nemiség ilyen formában való felhasználásától" férfiakat felhasználhatnálhatnak de nőket nem? miért van ez a különbségtétel?
Zsolt75
2019. augusztus 15. 10:19
A nagy poén az volt, hogy a libbant bachszilvit megvette a gyűlölt cba. Vanazapénz.
Kriszta67
2019. augusztus 15. 09:02
Juszt is bikinis nőkkel reklámozzon minden cég mindent! A cola botrány után a tcom vagy melyik most öregedő leszbi tyúkokkal reklámozza az internetét, az nem baj?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!