Itt vannak a számok: így működik a rezsicsökkentés
Bár a rendszert több kritika éri, a számok nem hazudnak,: az áram- és a gázrezsi egy friss felmérés szerint is Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unión belül.
A budapesti főpolgármester szerint Bús Balázs kérésére történt az átnevezés, ami a tervezőasztalon jól mutat, a valóságban viszont közröhejes a használata.
Az utóbbi napok egyik legnagyobb visszhangot kiváltó híre volt, hogy egy fővárosi döntés értelmében – amit az óbudai önkormányzat a honlapján foglalt össze – a Budapesti Mobilitási Terv jelenlegi állása szerint szeptembertől a szentendrei HÉV nem HÉV lenne, hanem 5-ös metró egy fővárosi döntés értelmében.
Most az ügyben megszólalt Tarlós István főpolgármester is, aki az Indexnek elmondta: az átnevezésre nincs is jogosítványa a fővárosnak, ugyanis a HÉV-et visszaadták az államnak, az teljes egészében a MÁV tulajdonában van. Hozzátette az Indexnek: szó sincs az átnevezésről szakmailag sem. A HÉV-ek tervezett összekötése ugyanis nem klasszikus metróépítés, csak egy minimális szakaszon mélyépítés, és még akkor se nevezné metrónak, amikor megvalósul. „Ez ellen tiltakozom, ez kezelhetetlen, ez így egy ostobaság”.
Arra a kérdésre, miszerint a főváros elfogadott egy olyan határozatot, ami arra utal, hogy mégis 5-ös metró lesz, Tarlós azt válaszolta a lapnak: Bús Balázs, óbudai polgármester kezdeményezte, hogy majd a tervezésnél metróként vegyék figyelembe a szentendrei HÉV-et.
„De ezt így használni, az közröhej” – mondta el az Indexnek. Szerinte az 5-ös metró név még Demszky Gábor idejéből ered, akkor emlegették így az összekötött szentendrei és csepeli-ráckevei HÉV-et. Mint elmondta: felőle a tervezők a tervasztalon nevezhetik metrónak a HÉV-et, de így nevezni valójában, az a világ vicce. Ez egy jó hecc, mert minden épeszű ember röhög rajta, csak éppen nem igaz – közölte végezetül.