Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Egyesíti a távolsági és a helyközi járatok kialakítását a mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne legújabb típusa, amit szerdán mutattak be Zsámbékon, a 7. Busexpón.
A gyártó által kiadott sajtóközlemény megjegyzi, hogy az új Credobus Inovell+ típusú jármű utasterét és padlókialakítását műszaki paraméterek világviszonylatban is egyedülálló együttese jellemzi, ennek pedig jelentős súlycsökkentés lett a következménye, hiszen közel 1500 kilogrammal lett könnyebb az üres tömege, mint kategóriatársainak. .Kialakításában egyesíti a helyközi és a távolsági autóbuszok előnyeit, felhasználási területe ezért a legtöbb menetrendszerinti és különjárati alkalmazásra kiterjedhet a közlemény szerint,
A 13 méteres, 55 ülő utas szállítására alkalmas bemutatóbusz – gyártói értéken – kb. 15%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és mintegy 8,5 tonnával alacsonyabb az éves CO2-kibocsátása. Kiemelik, hogy több mint 15-féle biztonsági rendszerrel van felszerelve az autóbusz, köztük radartechnológiás vészfékasszisztenssel, amely szükség esetén automatikus vészfékezés végrehajtására is képes. A fejlett biztonsági rendszerek iskolások szállítását is lehetővé teszik.
Közleményében a Kravtex-Kühne megjegyzi, reményeik szerint a rendkívül gazdaságos, környezetkímélő új magyar busztípusból 1-2 éven belül a közszolgáltatók alaptípusává válik, és az elődmodellekhez hasonlóan országszerte elterjed majd.