Mindannyiunk titkolt nyereségvágyát kihasználva online üzletek és tartalomszolgáltató portálok kedvezményes kuponjaival kecsegtetve igyekeznek kiberbűnözők egy új módszerrel megszerezni a felhasználók személyes adatait – tájékoztatta szerdán a Kaspersky Lab kiberbiztonsági vállalat az MTI-t.
Miközben a módszer a már jól bevált módon kiaknázható nyereségvágyra épít, az alkalmazott csali és az adatok megszerzésének a módja új. A csali a számos nagy cég, mint például az iTunes, a Google Play, az Amazon, vagy a Steam és mások által újabban rendszeresen elérhetővé tett, vásárlásra és szolgáltatások igénybevételére ingyenesen felhasználható online kupon vagy kód felkínálása a felhasználóknak. A módszer pedig az, hogy a csalival a „kuponokat” kínáló hamis oldalra átirányított felhasználót különféle kérdésekkel és feladatokkal annak bebizonyítására veszik rá, hogy „nem robot”, hanem valós személy. A kiberbűnözők amellett, hogy már a felhasználó figyelmének a lekötésével is némi bevételre tudnak szert tenni – például visszaigazolásként emeltdíjas SMS küldésére való felkéréssel – igazából az így begyűjtött személyes adatok harmadik félnek való értékesítésből csinálnak nagy üzletet.