Kásler: Erős vidék erős iskolákkal és megbecsült pedagógusokkal lehetséges

2018. május 27. 07:58

Az oktatás fejlesztéséről és a pedagógusok megbecsültségének növeléséről beszélt Kásler Miklós, az emberi erőforrások új minisztere.

2018. május 27. 07:58

Erős vidék erős vidéki iskolákkal és elhivatott, megbecsült pedagógusokkal lehetséges – mondta Kásler Miklós, az emberi erőforrások új minisztere a sárvári Tinódi Sebestyén Gimnázium és az Öregdiákok Baráti Köre hagyományos érettségi találkozóján, ahol a tárcavezető az Öregdiákok Baráti Köre elnökeként vett részt.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) közleménye szerint a találkozón a miniszter elmondta, a nemzeti kormány azért is kapott olyan erős felhatalmazást és bizalmat az áprilisi választáson, mert a magyar emberek is látják, hogy nemzetben, nemzedékekben, fővárosban és vidékben is gondolkodik. Az új kormány célja, hogy a gyermekes családok és a gyermekeket tanító pedagógusok még inkább érezzék a megbecsülést, a támogatást – fejtette ki a miniszter. Kásler Miklós felidézte, mióta nemzeti kormányzás van Magyarországon, az állam átvállalta az iskolafenntartás terhét a településektől, ezzel biztonságosabbá, kiszámíthatóbbá tette az iskolák működését és a pedagógusok életét is.

Fejlesztések

A tárca tájékoztatása szerint a miniszter beszélt arról is: országszerte megújulnak és épülnek az óvodák, iskolák. Csaknem 150 településen épül tanterem, tornaterem vagy tanuszoda, további több mint félezer iskolában indultak felújítások, nyelvi és informatikai fejlesztések. Digitális korszakváltás zajlik az iskolákban, ezeket a fejlesztéseket folytatni fogják.

Megbecsülés

A kormány tisztában van azzal, hogy a pedagógusok, különösen a vidéki kistelepüléseken dolgozó pedagógusok milyen értékes munkát végeznek – fogalmazott Kásler Miklós a közlemény szerint, hozzátéve, hogy 2013 és 2017 között a kormány a rendszerváltás óta a legnagyobb béremelést valósította meg az oktatásban, átlagosan 50 százalékkal nőtt a pedagógusok bére. Az emberi erőforrások minisztere kiemelte: az új kormány azon fog dolgozni, hogy tovább tudja növelni a pedagógusok anyagi és erkölcsi megbecsülését. Tovább erősítik a pedagógus szakszolgálatokat, növelik a gyógypedagógusok számát, és ezáltal tovább javítják az oktatás színvonalát is – fejtette ki.

A kiszámítható életpályának köszönhetően egyre több fiatal választja hivatásának a pedagógus életpályát, rövid idő alatt 30 százalékkal nőtt a pedagógus szakra jelentkezők száma – mondta.

Van jövője annak a nemzetnek, amely egyre több energiát fektet a gyermekekbe, meggyőződésünk, hogy a magyar nemzetnek csak a magyar gyermekekkel lehet jövője” – fogalmazott a tárcavezető.

Új nemzeti alaptanterv 

Kásler Miklós azt is elmondta, ezután is számítanak a pedagógusok véleményére és javaslataira. Ezért hozták létre és folyamatosan bővítik a Köznevelési Kerekasztalt. Az iskolákat nem csak kívülről akarják megújítani, hanem belülről is. Hónapok óta a pedagógusokkal közösen zajlik az új nemzeti alaptanterv előkészítése, amelyben a lexikális tudás és a kompetenciafejlesztés egyaránt fontos – hangsúlyozta.

Magyar hagyományokra épülő, korszerű oktatás a célunk, amely felkészíti a fiatalokat a munkaerőpiac kihívásaira, és egész életre szóló értékeket, iránytűt is ad számukra” – fogalmazott Kásler Miklós.

(MTI)

Összesen 124 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
syphax
2018. május 28. 14:17
Van VIDÉK és van BUDAPEST. Ez idáig rendben van. De mit értenek sokan a "VIDÉK" fogalmán? Sokak számára "VIDÉK" már az is, ami NEM BUDAPEST! De Budapest "uralja" a "vidék azon részét is", melyek-nevezzük igy--"kiemelt" státusú VIDÉK-nek számitanak.. Melyek ezek az országrészekl? Balaton és Balaton környék, nyugat-Magyarország és az osztrák határ környéke: Győr, Sopron, Szombathely és talán még Zalaegerszeg, Göcsej, az Őrség. Bizonyos értelemben "VIDÉK" még Székesfehérvár és Pécs is talán, és környékeik, főleg amiatt, hogy a "kormányzati nagyfőnökök" egy jelentős része ODA kötődik--ha egyáltalán nem ott él rezidens módon. A többi rész? TKP: se nem Budaoest se nem Vidék, hanem amolyan "hátrányos helyzetű magyar Világ"--helyzeten-izgalmasságon-érdekességen kívül. Ahol talán valamit, keveset számit még Debrecen......de nem sokat. A többiek? FUTOTTAK MÉG.....orrhosszal lemaradva. Csak arra JÓK, hogy szavazzanak, meg hogy ELMENJENEK ONNAN akik valamiben is kiemelkednek.
FOB
2018. május 27. 16:49
Az óvodapedagógus feleségem mindhárom gyerekünket "eltiltotta" a pedagógiai pályától. Modjuk nem is tette vonzóvá azzal, hogymiután hazaérkezik, még naplót kell írni, ragasztani, hímezni, szabni, varrni, stb. A gyerekek egyre kezelhetetlenebbek, sok az SNI-s, van amelyik egész emberes felügyeletet igényelne, mert nem tudnimikor állítja bele a színes ceruzát a másik fejébe. Nemrég olyan dührohamot kapott az egyik kölök, hogy befejelte az üveges ajtót. 10-ből 9-szer nyaki ütőér elvág. Ez a kis jószág szerencsére megúszta. (Egyelőre.) Mindezt egy pillanat alatt, minden előjel nélkül. A gyerekszámot négyzetméterre határozzák meg, nem azok képességei szerint. Néha bejárok, de nekem a 10 perc elég az óvodaudvaron, már az leszívja az agyam, pedig volt mikor egy harcoló felderítő századdal elbírtam.
VakzKommondor
2018. május 27. 16:15
Na Duma az már van. Észrevették hogy vannak iskolák is az országban. A kedves vezető nem látta a sok stadionról. Meglatjuk hogy csak duma marad e
matematikus
2018. május 27. 15:58
,,mióta nemzeti kormányzás van Magyarországon, az állam átvállalta az iskolafenntartás terhét a településektől, ezzel biztonságosabbá, kiszámíthatóbbá tette az iskolák működését és a pedagógusok életét is'' - Jó, hogy mondja, mert a sok hülye pedagógus eddig az ellenkezőjét érzékelte.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!