„Az arc és a kéz kidolgozottsága valóban figyelemre méltó, nem egy gyenge másolatról beszélünk. Olyan munkáról van szó, amelyen Leonardo élete vége felé a Mona Lisával párhuzamosan dolgozhatott” – mondta el Mathieu Deldicque kurátor az AFP hírügynökségnek. Szinte bizonyos, hogy egy olajfestmény előtanulmánya a rajz – tette hozzá. Bruno Mottin, a Louvre szakértője megerősítette, hogy a szénvázlat Leonardo életében született.
Deldicque több bizonyítékot is felsorolt, melyek Leonardo szerzőségét támasztják alá: a kezek és a test mindkét képen szinte azonos, a portrék majdnem ugyanolyan méretűek, a modell alakja körül található kicsiny lyukak arra utalnak, hogy a rajz alapján a kerültek a körvonalak a vászonra. Mottin azonban rámutatott, hogy a rajz tetején, a fej közelében látható vonalkázást jobb kezes művész készítette. „Időbe telik a bizonyítás. A szénrajz rendkívül törékeny, ezért nagyon nehéz vizsgálni” – magyarázta Mottin.
(MTI)