Meglepte a középiskolásokat az idei döntő esettanulmánya, amelynek témáját mindössze 72 órával a nagy megmérettetés előtt tudták meg. A versenyzők idén a reformáció témakörét kapták, amelynek kapcsán Brandenburgi Albert porosz herceg szemszögéből kellett vizsgálniuk a Poroszországban kialakult helyzetet. Korábban a diákoknak olyan döntéshozók helyébe kellett beleképzelniük magukat, akik nagy tekintéllyel rendelkeztek és döntéseik jelentősen meghatározták a történelem alakulását. Brandenburgi Albert esetében azonban egy fordított helyzet állt fenn, hiszen neki a nagy hatalommal rendelkező uralkodók döntéseihez kellett igazítania a saját stratégiáját.
„A végső megmérettetésen mind a 12 döntős csapat részt vett, köztük olyanok is, akik már harmadik alkalommal versenyeznek az OKPV-n. A diákok visszajelzése alapján az esemény jellege, atmoszférája az, ami évről-évre visszahozza őket” – mondta Pataki Nikoletta, az OKPV szervező csapatának vezetője.
A szervező elmondása szerint, egyre több középiskolást mozgat meg a többfordulós verseny, amelyen rekordszámú jelentkezővel, közel 170 csapattal indultak az online selejtezők. Közülük 30-an jutottak tovább a regionális fordulókba, ahonnan a legjobb 12 csapat került a döntőbe és mérhette össze tudását. A prezentációkat szakmai zsűri értékelte, akik pontozással határozták meg a 2017-es OKPV helyezettjeinek sorrendjét.