Miskolcon tett fontos bejelentést Orbán Balázs
A miniszterelnök politikai igazgatója elárulta, újjászületik és új funkciót kap a Korona Szálló.
Meglepte a középiskolásokat az idei döntő esettanulmánya, amelynek témáját mindössze 72 órával a nagy megmérettetés előtt tudták meg: a reformáció témaköre került elő.
Idén ismét a Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium csapata bizonyult a legjobbnak a szombaton rendezett Országos Középiskolai Problémamegoldó Verseny (OKPV) döntőjén.
A Mathias Corvinus Collegium (MCC) és a Case Solvers csapata által közösen, immár negyedik alkalommal szervezett diákversenynek az MCC adott otthont.
Meglepte a középiskolásokat az idei döntő esettanulmánya, amelynek témáját mindössze 72 órával a nagy megmérettetés előtt tudták meg. A versenyzők idén a reformáció témakörét kapták, amelynek kapcsán Brandenburgi Albert porosz herceg szemszögéből kellett vizsgálniuk a Poroszországban kialakult helyzetet. Korábban a diákoknak olyan döntéshozók helyébe kellett beleképzelniük magukat, akik nagy tekintéllyel rendelkeztek és döntéseik jelentősen meghatározták a történelem alakulását. Brandenburgi Albert esetében azonban egy fordított helyzet állt fenn, hiszen neki a nagy hatalommal rendelkező uralkodók döntéseihez kellett igazítania a saját stratégiáját.
„A végső megmérettetésen mind a 12 döntős csapat részt vett, köztük olyanok is, akik már harmadik alkalommal versenyeznek az OKPV-n. A diákok visszajelzése alapján az esemény jellege, atmoszférája az, ami évről-évre visszahozza őket” – mondta Pataki Nikoletta, az OKPV szervező csapatának vezetője.
A szervező elmondása szerint, egyre több középiskolást mozgat meg a többfordulós verseny, amelyen rekordszámú jelentkezővel, közel 170 csapattal indultak az online selejtezők. Közülük 30-an jutottak tovább a regionális fordulókba, ahonnan a legjobb 12 csapat került a döntőbe és mérhette össze tudását. A prezentációkat szakmai zsűri értékelte, akik pontozással határozták meg a 2017-es OKPV helyezettjeinek sorrendjét.
Idén nagyszerű nyeremények vártak a versenyzőkre: amellett, hogy az 1-3. helyezett automatikusan felvételt nyert az MCC Középiskolás Programjába, a győztes csapat egy háromnapos londoni utat is kapott ajándékba, míg a második helyezett csapat tagjai egy-egy e-book olvasót, a harmadik helyezettek pedig értékes könyvnyereményeket és színházjegyeket vihettek haza. A többi csapat sem távozott üres kézzel: Wall Street 101 pénzügyi tábort, szabadulószoba belépőket, történelmi témájú előadásokra szóló bérleteket, valamint könyvcsomagokat osztottak szét közöttük a szervezők.
Első három helyezett:
1. helyezett: Expelliarmus (Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium) - Bárdos Csenge, Reif Roland, Szilágyi Botond
2. helyezett: Defenesztrációs Osztag (Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium) - Antal Péter, Bodnár Patrik, Czeglédy Levente
3. helyezett: TörténÉszek (PTE Gyak. Ált. Isk. Gimn.) - Perlaki Luca, Molnár Réka, Bánki Réka
A döntő szakmai zsűritagjai:
Prof. Dr. Romsics Ignác, történész, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) rendes tagja, a Mathias Corvinus Collegium Középiskolás Programjának fővédnöke
Szabó Gergely, a MET Magyarország Zrt. vezérigazgatója
Csapodi Zoltán, az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumának az igazgatója
Mathias Corvinus Collegium:
A Mathias Corvinus Collegium (MCC) a Tihanyi Alapítvány által működtetett különleges képzési intézmény, amelynek célja, hogy Magyarországon a felső tagozattól az egyetem végéig a hagyományos oktatást kiegészítő, Nyugat-Európában már régóta eredményesen működő, magas színvonalú képzési formát honosítson meg. Az MCC a fiatal tehetségek oktatásával, nevelésével és felkarolásával a tehetséggondozás minőségi formáját valósítja meg, amellyel célja a felelős értelmiség nevelése.
www.mcc.hu
Case Solvers:
A Case Solvers Magyarország első esettanulmány megoldó közössége, amelyet fiatal, céltudatos egyetemisták, fejlődésre vágyó pályakezdők és motivált oktatók alkotnak. A Case Solvers egy Magyarországon teljesen újszerű kezdeményezés, amely platformot nyújt a felhalmozott ismeretek megosztására és az egyéni fejlődésre, elsősorban esettanulmányok megoldásán keresztül. Elsődleges céljuk, a fiatal tehetségek fejlesztése, és problémamegoldók képzése.
www.case-solvers.com