Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Nem indítja újra a Népszabadságot a Mediaworks. A kiadó igazgatósága az indoklás szerint nem látta sem racionális lehetőségét, sem gazdasági megalapozottságát a napilap újraindításának.
A tájékoztatás szerint a cég egyszemélyes leányvállalata, az Opimus Press Zrt. felkérésére a 100 százalékos tulajdonában álló Mediaworks Hungary Zrt. igazgatósága megvizsgálta a Népszabadság újraindításának lehetőségét. Az igazgatóság „nem látta sem racionális lehetőségét, sem gazdasági megalapozottságát a Népszabadság című napilap” újraindításának.
A Mediaworks kiadó október 8-án jelentette be, hogy felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes formában történő kiadását a lap új koncepciójának kialakításáig, illetve megvalósításáig. A kiadó döntését közleményében azzal indokolta, hogy a Népszabadság példányszáma az elmúlt tíz évben 74 százalékkal, azaz 100 ezer példányt meghaladó mértékben csökkent, aminek következtében a lap 2007 óta több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt, és idén is jelentős veszteséget halmozott fel.
Október 25-én a Mediaworks addigi tulajdonosa, a Vienna Capital Partners eladta a céget a sajtó által Mészáros Lőrinc-érdekeltségként emlegetett Opimus Press Zrt.-nek. (MTI)