A Mathias Corvinus Collegium által szervezett Fiatal Tehetség Program (FIT Program) 2015 őszétől foglalkozik a felső tagozatos diákok tehetséggondozásával. A diákok a motiváció és a csapatmunka terén fejlődtek a legtöbbet az első félévben a képzés viselkedéselemző szakértői szerint. A négy régióban működő programban – Miskolc, Veszprém, Pécs, Szolnok –tapasztaltakat mind a szülők, a régióvezetők és a diákok iskolában nyújtott teljesítménye is alátámasztotta.
„A leglátványosabb eredmény a gyermekek egyéni fejlődésében és a csapatmunka terén figyelhető meg. A képzés során egyre nyitottabbá és aktívabbá váltak a kisdiákok, ami magabiztosabb fellépést adott nekik, önállóbbak lettek, nőtt a kötelességtudatuk, vagyis egyfajta érzelmi fejlődésen is keresztülmentek. A csoportos munkák pedig alkalmat adtak arra, hogy az együttműködést gyakorolják és felfedezzék, milyen szerepekben érzik magukat komfortosan” – nyilatkozta Szűcs Izabella, a FIT Programot vizsgáló szakértő.
A videó alapján a programban résztvevő diákok örömmel járnak szombatonként is a képzésekre, annak ellenére, hogy a 9-16 óráig tartó program megterhelő lehet számukra. Egyikük elmondta, szívesebben járna minden nap a képzésre, mint az iskolába, míg a másik annak örült, hogy csapatban dolgozhatott és olyan dolgokat is kipróbálhatott, amit az iskolában soha.
A speciális képzés a Magyar Nemzeti Bank alapítványainak támogatásával jött létre és a célja az, hogy a szülőkkel és tanárokkal együtt segítse a gyermekek kibontakozását, látókörének szélesítését és az egyéni érdeklődési területek felfedezését, amely a későbbiekben a diákok tudatos pályaválasztását támogatja. A teljesen ingyenes és az élménypedagógia módszerét alkalmazó képzés keretében a gyerekek kéthetente szombatonként tartott foglalkozásokon, valamint az oktatók által kapott tananyagokon keresztül bővíthetik tudásukat.
Az MCC FIT programja a második félévben a diákok a robotok világával, művészettel és matematikával, internetes tudatossággal, valamint a környezeti tudatossággal ismerkedhetnek majd meg.