Az Erasmus+ programról szólva elmondta: az az egyik legnépszerűbb integrációs program, és a magyar egyetemek vonzóak a külföldi hallgatók számára. 2014 volt az első év, amikor Magyarországon az idelátogató hallgatók száma meghaladta az innen elmenők számát: 4764 hallgató jött ide, és 4025 utazott ki. A legnépszerűbb fogadóegyetemek az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE), a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE), a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), valamint a Szegedi Tudományegyetem (SZTE), a legnagyobb kibocsátók pedig a BCE, az ELTE és a BME.
„A közoktatás feladata a nyelvoktatás”
Navracsics Tibor figyelmeztető jelnek nevezte, hogy a nem budapesti egyetemek közül egyedül az SZTE tud jó eredményt felmutatni ebben, ez pedig a magyar felsőoktatás nemzetközi beágyazottságára utal, arra, hogy van néhány egyetem, amelyet ismernek külföldön, része nemzetközi kutatási programnak, hálózatnak, de nem tudták megoldani, hogy az egész magyar felsőoktatási rendszer, mint rendszer ágyazódjon be a nemzetközi felsőoktatásba. Ez lesz a jövő egyik fontos feladata – szögezte le Navracsics Tibor.
Szabó Gábor, az SZTE rektora hozzászólásában azt mondta, véleménye szerint nem a felsőoktatás, hanem a közoktatás feladata a nyelvoktatás. A felsőoktatás feladata a szaknyelv megtanítása – jegyezte meg. A BCE Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja (NFKK) idén nyolcadik alkalommal rendezte meg konferenciáját a felsőoktatás helyzetéről, koncepcionális kérdéseiről. Délelőtt a kancellári rendszer értékeléséről, délután pedig a felsőoktatás tartósnak tekinthető jelenségeiről szóltak az előadások.