Orbán Viktor: Mi, magyarok képesek vagyunk összefogni és közösen tenni hazánk jövőjéért
A munka nem áll meg a bérmegállapodással, jelentette ki a miniszterelnök.
Pataki Márton, az Együtt politikusa szerint bár Tarlós és Orbán háborújában a főpolgármester nyert, de valójában az utasok vesztettek. A politikus szerint a kormány elismerte, hogy eddig nem biztosított forrást az elővárosi járatok üzemeltetésére, azonban a terhet most is inkább áttenné a MÁV-ra. Az Együtt egy integrált megrendelő szervezetben látja a megoldást.
A főváros és a kormány közötti vita igazi vesztesei az utasok lesznek – mondta Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke szombati budapesti sajtótájékoztatója után azzal kapcsolatban, hogy a kormány átvenné az agglomerációs járatok üzemeltetését Budapesttől.
A politikus telefonon azt mondta: „pillanatnyi tudásunk szerint Tarlós és Orbán háborújában a főpolgármester nyert, de az utasok vesztettek”. Ugyanakkor a kormány beismerte – tette hozzá –, hogy eddig nem biztosított forrást az elővárosi járatok finanszírozására, és most sem pénzt adna erre, hanem átadná például a HÉV-ek üzemeltetését a MÁV-nak.
Az Együtt szerint ez a lépés átgondolatlan, rengeteg kérdést vet fel: mi történik azokkal a járatokkal, amelyek el sem hagyják Budapest határát, mint például a csepeli HÉV, milyen jegyet kell váltani, és ki biztosítja a pótlóbuszokat, ha szükség lenne rájuk?
Az Együtt egy integrált szervezetben látja a megoldást
Pataki Márton emlékeztetett: a pártja által nemrégiben bemutatott, Közlekedj okosan! című javaslatok között az szerepel, hogy a Budapest és az agglomeráció 81 településének, csaknem két és félmillió embernek a közösségi közlekedését integráltan, egy megrendelő szervezetnek kellene ellátnia.
Ez a szervezet versengő közlekedési szolgáltatókat igénybe véve az utasok igényeinek megfelelően szervezné újjá a térség közösségi közlekedését, magában foglalva a BKK, a MÁV-Start és a Volán-társaságok budapesti és elővárosi járatait – tette hozzá.