Így álltak be a „független” lapok Kamala Harris mögé
Az Economisttól a New York Times-on át a Rolling Stone-ig: angolszász újságok tucatjai álltak be nyíltan a demokrata jelölt mögé az amerikai elnökválasztáson.
Schiffer András, az LMP társelnöke azt mondja: a kormányzati kommunikációra szánt hárommilliárdos költségvetést kétszázmillióra kellett volna csökkenteni, mert a kormányzati propagandát pártfinanszírozásra használják. Schiffer szerint ezért be kellene tiltani ezt a gyakorlatot.
Az LMP ismét a kormányzati propaganda törvényi betiltását követeli arra reagálva, hogy a kabinet 600 millió forintos keretösszegű tájékoztató kampányt indít a magyar reformok sikerességéről.
Schiffer András, az ellenzéki párt társelnöke és frakcióvezetője az MTI-nek úgy fogalmazott, a kormányzati kommunikáció kizárólag azokban az elengedhetetlen esetekben alkalmazható, amikor azt az állampolgárok jogai vagy kötelezettségei indokolják. Ilyen eset lehet például egy új kormányablak megnyitásáról, vagy egy anyatejprogram elindításáról szóló tájékoztatás – fejtette ki, hozzátéve, az LMP éppen ezért a kormányzati kommunikációra szánt költségvetési keretet 200 millió forintra csökkentette volna a jelenlegi több mint 3 milliárd forintról.
Az ellenzéki politikus a kormányzati propagandát az elengedhetetlen tájékoztatással szemben bújtatott pártfinanszírozásnak nevezte, amely szerinte alkalmas a médiaviszonyok torzítására, valamint a „kedvenc oligarchák feltőkésítésére”.
Azt mondta, a kormányzati propaganda „torz gyakorlata” az első Orbán-kormány alatt indult el a Széchenyi-tervvel kapcsolatban, amit a Medgyessy-kabinet folytatott a száznapos program reklámozásával, és tart egészen a mai napig.
Schiffer András szerint törvénynek kellene tiltania ezt a gyakorlatot, hiszen szerinte a kormánypártok kapnak annyi költségvetési támogatást, hogy abból finanszírozzák „dicsőségük hirdetését”.