Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
A korábbi vasárnapi forgalom nagyrészt csütörtökre és péntekre tevődött át, emellett a fogyasztók – a kormány elképzeléseinek megfelelően – átszoktak a nagy áruházakból a kisebb családi boltokba, jelentősen növelve azok piaci részesedését – írja a Népszabadság.
Jócskán átalakultak a vásárlói szokások a vasárnapi boltbezárások eredményeként – írja a Népszabadság Online a NAV pénztárgépekből szerzett adatai alapján. Ahogyan az várható volt, a fogyasztás mértéke nem csökkent, csak máskor illetve máshol szerzik be az emberek mindazt, amit eddig a vasárnapi bevásárlások során vettek.
A napi eloszlást vizsgálva azt találták, hogy a vasárnapi forgalom számottevően csökkent, 11-14 milliárdról kevesebb, mint a felére, 5-6 milliárdra. Ami viszont szignifikánsan nőtt, az a csütörtöki és pénteki, korábban 20-25 milliárdos, újabban 30 milliárd forint körüli vásárlási kedv. Az ilyen jellegű kiadások heti 150 milliárdos volumene nem változott.
A Népszabadság arra is kitér, hogy a vásárlásoknak nem csak a szokásos időpontja, de a helye is változott. Mint írják, a kormány terve bejött, amennyiben a vásárlók tényleg átszoktak a nagyobb üzletláncokból a hazai vállalkozások boltjaiba. A lap felhívja a figyelmet arra, hogy a fentiekből korai lenne hosszútávú következtetéseket vonni, annál is inkább, mert azokat a húsvéti vásárlások is torzítják, ám a változások irányát kétségtelenül megmutatják.